aangehouden door politie zonder inschrijvingsbewijs

TDI1500
Topic Starter
Berichten: 43

Re: aangehouden door politie zonder inschrijvingsbewijs

#16 , 14 nov 2012 17:34

weetje einglijk hier in brussel kun je zelf bij het keuringsstation platen huren voor te paseren. kost tot 50€ max hangt af van persoon tot persoon.

Wat bedoel je juist met keurig geperforeerd inschrijvingsbewijs ? ( is het dat roos papieren voor in te schrijven ?) zoja die heb ik daarjuist gekregen bij de keuring

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hawkee
Berichten: 160

#17 , 15 nov 2012 08:42

Waarom heb je de auto laten keuren voor verkoop? Dat keuringsbewijs is maar 3 maanden geldig. Als je de auto wil houden, zal je dus nogmaals langs de keuring moeten gaan.
Heb je ook een carpass gevraagd?
als de auto gekeurd is voor verkoop dan moet je alleen naar uw verzekeraar gaan, doe dit 's ochtends want als het voor 11u is dan krijg je (indien nodig) nieuwe nummerplaten de volgende dag al, achter 11u moet je 2 dagen wachten.
en als de verzekeraar zijn werk goed doet, dan heb je een roos inschrijvingsbewijs op uw naam en op uw wagen (wordt opgestuurd), en dan ben je terug in orde.
opnieuw laten keuren achter keuring voor verkoop is totaal niet nodig, een keuring voor verkoop is stukken anders dan een gewone keuring (veel grondigere kijk op de auto).

Franciscus
Berichten: 38596

#18 , 15 nov 2012 12:29

Wordt het oude inschrijvingsboekje dan niet geperforeerd?

PS nog altijd geen antwoord op wat er juist stond op het afgegeven verzekeringsbewijs.
Hoe stond de verzekerde auto beschreven? Audi A4 of wat stond er juist?

Reclame

TDI1500
Topic Starter
Berichten: 43

#19 , 15 nov 2012 18:10

Voila ben al naar de verzekring geweest en ik ben naar de poltie geweest hier.
Ze hebben mij gezegt normaal is de boete 50€ en zal er geen rechtbank zijn.

Dusja ik weet niet hoe het komt maar toen ik werd aangehouden zij de politieagent mij dat ik naar rechtbank moest.

Franciscus
Berichten: 38596

#20 , 15 nov 2012 18:37

Dan zal het verzekeringsbewijs vermoedelijk op de correcte wijze zijn ingevuld geweest.

TDI1500
Topic Starter
Berichten: 43

#21 , 15 nov 2012 20:34

Dan zal het verzekeringsbewijs vermoedelijk op de correcte wijze zijn ingevuld geweest.


Ja de verzekering was wel in orde enkel inschrijvingsbewijs was niet aanwezig

werner1
Berichten: 110

#22 , 17 nov 2012 11:39

Beste,
Het sturen op de openbare weg zonder geldig inschrijvingsbewijs is vermoedelijk 50€ boete.
Wel te verstaan indien het voertuig geldig was verzekerd.

TDI1500
Topic Starter
Berichten: 43

#23 , 21 nov 2012 22:38

ja het voertuig was wel verzekerd toen.

oke danku voor snelle reactie !
hopen dat het 50€ is dan kom ik er goed van af

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”