geïntoxiceerd een verkeersbord omvergereden

StudentTom
Topic Starter
Berichten: 1

geïntoxiceerd een verkeersbord omvergereden

#1 , 09 nov 2012 19:13

Vorige maandag is een inhaal maneuver slecht afgelopen voor mij, na het inhalen moest ik kort remmen en kon kiezen tussen op mijn voorligger botsen of de berm inrijden. Ik heb voor het 2de gekozen. In de berm heb ik 2 verkeersborden neergelegd. Een "waakzame burger" heeft de politie gebeld en ik heb een ademtest moeten afleggen, deze bedroeg 0.9mg/l en zodus is mijn rijbewijs ingetrokken voor 15dagen, ik was niet dronken maar wel geintoxiceerd.

aan wat kan ik mij verwachten?
als ik voor de rechtbank moet komen kan ik als student om een pro deo rekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tonio
Berichten: 8

#2 , 11 nov 2012 17:27

Je zal voor de verkeersborden moeten betalen en ook de uren van den mensen die de werken gaan uitvoeren. ( je krijg hiervan normaal een factuur thuis van).
Je zal waarschijnlijk een brief krijgen voor naar de politierechtbank te gaan. Het hangt allemaal af of je te snel reed,hoelang je je rijbewijs al hebt,leeftijd e.d.

0.9mg/l is ook wel redelijk veel..

**Bij 1,6 promille of meer geldt een rijverbod van 6 uur en zal een boete worden gevorderd tussen de 1.100 - € 11.000. Her rijbewijs wordt onmiddellijk voor 15 dagen ingetrokken. Bij vervolging kan mogelijks een verval tot het recht van sturen worden gevorderd.

Afhangend of het je eerste keer is dat je iets voorhebt of niet zal je wrs je theorie en/of praktijk opnieuw doen,boete,rijverbod en mss psychologische en medische testen.

Succes

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 11 nov 2012 20:33

Vluchtmisdrijf? Of ben je ter plaatse gebleven?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Xastheron
Berichten: 719

#4 , 12 nov 2012 11:21

als ik voor de rechtbank moet komen kan ik als student om een pro deo rekenen?
Bent u nog afhankelijk van uw ouders (thuis gedomicileerd)? "Op kot" zijn = afhankelijk van ouders bvb gezien u in alle waarschijnlijkheid dan nog altijd thuis gedomicilleerd staat. Indien ja: dan is de kans groot dat u niet voldoet aan de voorwaarden om een pro-deo advokaat te krijgen.

Verzekering al gecontacteerd? Zoniet: zeker doen. Zit er rechtsbijstandsverzekering bij in de verzekeringspolis voor de auto? Zoja: dan kan u zich hierop beroepen indien u niet voldoet aan bepaalde opschortende voorwaarden (dronkenschap kan er 1 zijn, intoxicatie in veel gevallen niet. Hangt dus af van wat er op het PV staat).

In alle eerlijkheid: indien geen gekwetsten in het andere voertuig, is het vaak financiëel voordeliger om de auto voor u te raken. Ik raad het u niet aan, en de oplossing die u toepaste is natuurlijk een stuk "nobeler".

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”