smerige boete

teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

smerige boete

#1 , 25 okt 2012 19:20

2 boetes voor dezelfde parkeersovertreding
ik stond geparkeerd op een plaats waar bord E1 stond van 11u to 5u
de eerste was vastgesteld door mobiele politie om 2u en om 4u een 2e vaststelling door politie te voet
in principe kan je dus de 2e laten schrappen maar langs de politie geweest en die stelde vast dat de ene op huisnr 19 geschreven en de andere huisnr 20( das de andere kant vna het plein)
de auto is tussentijd niet verplaatst geweest

het is dus een smerige boete en niets aan te doen, het is woord tegen woord en je mag raden wie gelijk gaat krijgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 25 okt 2012 19:23

En uw vraag is?

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 25 okt 2012 19:24

Het is om te beginnen niet woord tegen woord want politie zijn beëdigde ambtenaren.
Als het zo is gebeurd is het zeer spijtig. Ik zou daar dan een bezwaarschrift bij invullen en verwijzen dat men vermoedelijk een vergissing heeft gedaan. Met de mededeling dat u langs kant pand 19 stond tgo pand 20.

Reclame

teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

#4 , 25 okt 2012 19:37

wie gaat oordelen wie de waarheid spreekt als der geen getuigen of bewijzen zijn
de politie zegt dat ze me beboet hebben op 19 en 20 en ik zeg dat ik me nooit verplaatst heb
het gaat hier niet over een vergissing want het plein is groot genoeg dat vergissen in huisnr uitgesloten is
duidelijk een smerige zaak waar de politie moedwillig de vaststelling heeft gedaan
en een hoge officier bij de politie zegt zelf dat het "lost case" is

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 25 okt 2012 19:41

Dan nog is het uiteindelijk de rechter die kan beslissen indien u de zaak door hem laat beslissen.

teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

#6 , 25 okt 2012 19:50

ja das dan een dubbele boete plus de gerechtskosten want je verliest altijd


teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

#8 , 25 okt 2012 20:09

stel me dan voor hoe ik de rechter kan overtuigen zonder bewijzen en getuigen dat de beëdigde ambtenaren liegen

Turaki
Berichten: 6870

#9 , 25 okt 2012 20:18

Er is een groot verschil tussen een vergissing en liegen. Kom met dit laatste af bij de rechter, en u moet niet op veel medelijden rekenen. Tracht aan te tonen dat er een vergissing gebeurt is en u niet bent weggeweest om uw wagen te verzetten (getuigen van waar u was, kastickets van de winkels waar u bent geweest, ...), en u maakt een redelijke kans. Rechters zijn geen onmensen (toch niet als men beleefd is tegen hen en geen beschuldigingen of beledigingen naar de vaststellers gooit).

teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

#10 , 25 okt 2012 20:47

geen sluitend bewijs dat ik ergens continu gebleven ben
het is gewoon verloren tegen de "EED"

teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

#11 , 25 okt 2012 20:49

Er is een groot verschil tussen een vergissing en liegen. Kom met dit laatste af bij de rechter, en u moet niet op veel medelijden rekenen. Tracht aan te tonen dat er een vergissing gebeurt is en u niet bent weggeweest om uw wagen te verzetten (getuigen van waar u was, kastickets van de winkels waar u bent geweest, ...), en u maakt een redelijke kans. Rechters zijn geen onmensen (toch niet als men beleefd is tegen hen en geen beschuldigingen of beledigingen naar de vaststellers gooit).
der zitten ook rotte appels tussen en da weet de rechter ook maar bewijs het maar eens

Turaki
Berichten: 6870

#12 , 25 okt 2012 20:56

En met die instelling zou ik echt niet naar de rechter gaan. In uw geval is betalen misschien nog het veiligste.

teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

#13 , 25 okt 2012 21:11

lijkt mij ook ondanks de slechte nasmaak dak niets kan doen om hen te zien bloeden

Vandebos
Berichten: 16087

#14 , 25 okt 2012 21:13

bij deze dan ook gesloten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”