wildparkeren ...

Teotihuacán
Topic Starter
Berichten: 8

wildparkeren ...

#1 , 19 okt 2012 09:02

Hallo,

Daar de situatie de spuigaten uitloopt kruip ik maar weer eens in de pen.

Situatieschets:
---------------

Woonwijk met rijhuizen die allemaal een garage ter beschikking hebben aan hun pand.
Vroeger viel dit best mee omdat er een goede onderlinge overeenkomst wat tussen de bewoners, aangaande parkeren voor hun eigen deur. :?
Tegenwoordig zijn er veel van die bewoners van vroeger reeds gaan verhuizen omdat de situatie niet meer te harden valt. :mrgreen:
Men kan in bepaalde gevallen zijn/haar garage niet meer betreden door wildparkeren.
Ook vestigde er zich een bedrijfje in de rijhuizenstraat met als gevollig enorm veel overlast qua parkeren en mensen die het niet al te nauw nemen met het verkeersreglement en tegen de rijrichting in parkeren.
Meestal geraakt men uit zijn eigen garage maar uit na het rondtelefoneren en te weten te komen van wie de verkeerd geparkeerde wagen is wat in de meeste gevallen aanzet tot kwaad bloed.
Wildparkeerders die ook totaal geen rekening houden met dat een wagen een draaicirkel heeft.
Wagens van wildparkeerders dat bijna volwaardige vrachtwagen zijn, jeeps, suv's ...

Mijn vraag is dus ongeacht wij in grote lijnen al weten dat de wet hier heel vaag over is over dit probleem, en je in de meeste gevallen niet buitengeraakt uit je eigen garage of er in, wat je hier uiteindelijk kan aan doen :?:
Dus hoe zit die wet eigenlijk :?:

Met dank bij voorbaat en met vriendelijke groeten.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 okt 2012 09:10

Als je niet uit je garage kan: politie bellen! Zijn zijn VERPLICHT de wagen te laten wegslepen zodat jij uit je garage kan. Als alle bewoners in de straat dit consequent doen, zal het niet te lang duren voor er niet meer voor garagepoorten geparkeerd wordt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 19 okt 2012 09:51

Als je niet uit je garage kan: politie bellen! Zijn zijn VERPLICHT de wagen te laten wegslepen zodat jij uit je garage kan. Als alle bewoners in de straat dit consequent doen, zal het niet te lang duren voor er niet meer voor garagepoorten geparkeerd wordt...
Ook als je in je garage wil, hoor.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 19 okt 2012 09:55

Als je niet uit je garage kan: politie bellen! Zijn zijn VERPLICHT de wagen te laten wegslepen zodat jij uit je garage kan. Als alle bewoners in de straat dit consequent doen, zal het niet te lang duren voor er niet meer voor garagepoorten geparkeerd wordt...
Ook als je in je garage wil, hoor.
Hoewel men in veel korpsen meent dat dit niet zo is, en men dit vaak gaat weigeren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 okt 2012 10:29

Als je niet uit je garage kan: politie bellen! Zijn zijn VERPLICHT de wagen te laten wegslepen zodat jij uit je garage kan. Als alle bewoners in de straat dit consequent doen, zal het niet te lang duren voor er niet meer voor garagepoorten geparkeerd wordt...
Ook als je in je garage wil, hoor.
Hoewel men in veel korpsen meent dat dit niet zo is, en men dit vaak gaat weigeren.
Geen ervaring mee, ik heb enkel een oprit waar twee wagens kunnen parkeren. De politie meldde me toen dat ze sowieso takelden als ik met één van de wagens niet weg kon, maar niet als ik de oprit niet kon oprijden. Maar een operit is uiteraard geen garage...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 19 okt 2012 10:36

Geen ervaring mee, ik heb enkel een oprit waar twee wagens kunnen parkeren. De politie meldde me toen dat ze sowieso takelden als ik met één van de wagens niet weg kon, maar niet als ik de oprit niet kon oprijden. Maar een operit is uiteraard geen garage...
Maakt juridisch geen verschil, of het nu een garage, een oprit, of een "buiten de rijbaan gelegen parkeerplaats" betreft.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 okt 2012 10:52

Tja, in dat geval: politie meldde me toen héél duidelijk dat wanneer ik mijn oprit niet OP kon rijden, dit voor hen geen reden was om te takelen. Is er ergens een wettekst die ik heb kan voorleggen om hen te verplichten hun werk te doen als ik nog eens thuis kom en er een wagen voor mijn oprit geparkeerd staat?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 19 okt 2012 18:37

Het zowel in of uit rijden uit een garage moet mogelijk zijn. Gemeente is aansprakelijk mocht u uw voertuig NIET kunnen binnenzetten.
Dacht dat ik ergens de tekst had ...
Niet te vinden de tekst. Ik zal thuis eens zoeken een van de dagen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

De antwoorden van sniper zijn correct .... en het gaat idd over EENDER welke parkeerplaats ook omgebouwde voortuinen ( wel tot mijn groot spijt maar daar moet via andere wetgeving worden opgetreden)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”