verhoging van snelheidsovertreding boete

louana
Topic Starter
Berichten: 2

verhoging van snelheidsovertreding boete

#1 , 02 apr 2007 19:38

In mei 2006 een snelheidsovertreding begaan in ieper, ik woon in antwerpen. Na 2 weken een voorstel tot minnelijke schikking, maar ik was de bestuurder niet en heb dan ook de bestuurder, een Gegorier , vermeld op het antwoord blad. Nu 2 weken terug krijg ik een nieuw voorstel voor betaling minnelijke schikking maar dan 1 van 60 euro.
Heb 50 euro betaald en nu nog eens een brief om die resterende 10 euro te betalen. Ik dacht dat een boete niet verhoogd kon worden wegens administratieve kosten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 02 apr 2007 22:12

Wat was eigenlijk het bedrag van de oorspronkelijke boete?

Waarom denkt u dat die 10 euro adminstratieve kosten zijn? Ik hebt de boete niet volledig betaald, toch?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

louana
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 03 apr 2007 10:02

Oorspronkelijke boete was 50 euro, maar omdat ik de eigenlijke bestuurder heb vermeld en het 6 maanden duurt eer de wijkagent langskomt , is natuurlijk de wettelijke termijn voor het betalen van die 50 euro verstreken en dan rekenen ze er 10 euro bij. Volgens mij niet wettelijk. Heb trouwens al 2 keer hetzelfde tegengekomen en 2 keer heb ik die 10 euro niet betaald en niets meer van gehoord.
Blijkbaar zitten ze nog met het LHS dossier in hun maag, die arme Ieperlingen

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 03 apr 2007 10:22

kijk hier eens voor meer info
je hebt de onmiddellijke inning niet aanvaard , dan krijg je automatisch een voorstel tot minnelijke schikking
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Heye
Berichten: 468

#5 , 03 apr 2007 10:41

Hallo,

Weet dat je altijd verantwoordelijk bent voor je voertuig, ook al rijd er iemand in uw wagen en begaat een verkeersovetredng, jij bent de schuldige.

Alvorens je betaald vraag je het ijkingsbewijs, en het kwalificatie-attest van de verbaliserende agent.

Een agent krijgt opleiding om met dit ding te werken, niet elk uniform mag plaats nemen achter de camera. Het ijkingsbewijs, is het document dat verklaart dat de camera accuraat werkt.

Het zijn heus geen fabeltjes dat men zich kan verzetten tegen een boete. Daarvoor verwijs ik U naar deze site: https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... -betwisten

Met viendelijke groeten
Heye Andy

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”