parkeren verkeerde rijrichting

sallytje
Topic Starter
Berichten: 67

parkeren verkeerde rijrichting

#1 , 12 okt 2012 18:19

vandaag heb ik een boete gekregen omdat ik in de verkeerde rijrichting stong geparkeerd

ik kwam uit de oprit van ons huis en wou even aan de voorkant gaan staan maar hierdoor stond ik in de verkeerde richting

het is toch niet normaal dat ik een hele omweg moet maken om dan in de juiste richting te kunnen staan parkeren

ik wist niet eens dat ze hier voor bekeurde

ik wil de boete echt niet betalen
en zal bezwaar tekenen
hoor dat veel mensen hun boete niet betalen en ze niet vervolgd worden

Wat kan ik het beste doen?

hoeveel bedraagt de boete?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 12 okt 2012 18:50

Ik dacht 50€ ...eerste graad bij wijze van onmiddellijke inning voorgesteld door politie. Voor de rechtbank € 55 tot €1375
Wel die regeling is in voege ik dacht sedert 1978 of omstreken.
Ik vrees dat u droomt dat u niet zal moeten betalen.
Procedure loopt als volgt: u krijgt PV en daarna 2de brief met de onmiddellijke inning.
U reageert niet ...parket stuurt minnelijke schikking. Al naargelang arrondissement komt kwartieragent daar mee langs of niet.
U reageert niet. Deurwaarder komt langs met een dagvaarding voor de politierechtbank.
U gaat zelf of stuurt uw advocaat.
Rechtbank spreekt u vrij of niet .... rekening zal nu iets hoger zijn.

Nog ter info
http://www.wegcode.be/forum/showthread. ... ijrichting" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 okt 2012 19:50

het is toch niet normaal dat ik een hele omweg moet maken om dan in de juiste richting te kunnen staan parkeren
Dus jij meent, dat als je toevallig aan het einde van een éénrichtingsstraat woont, je deze toch mag inrijden omdat je anders teveel dient rond te rijden.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 12 okt 2012 20:10

ik kwam uit de oprit van ons huis en wou even aan de voorkant gaan staan maar hierdoor stond ik in de verkeerde richting

het is toch niet normaal dat ik een hele omweg moet maken om dan in de juiste richting te kunnen staan parkeren
Als u kan rijden hoeft dat ook niet. U kwam van uw oprit? De straat oprijden in de geschikte richting, rechtsaf dus, en eventueel een stukje achteruit rijden. Hoort u echt te kunnen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 12 okt 2012 20:39

En is wettelijk perfect toegelaten...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”