voor politierechtbank

Flyware
Topic Starter
Berichten: 18

voor politierechtbank

#1 , 10 okt 2012 18:13

Beste,

Op 05/09/2011 heb ik een snelheidsovertreding begaan.
Op 21/09/2011 kreeg ik hiervoor een PV toegestuurd, en ik heb meteen het bijgevoegd antwoordformulier ingevuld en teruggestuurd.
Is ook dat formulier waar op je zegt te overtredeing te hebben gedaan en instemd met een minnelijke schikking.

Nu meer dan een jaar later staat hier een bediende van een gerechtsdeurwaarder voor de deur met een dagvaarding voor de politierechtbank.

Nu mijn vragen:
Bestaat er zoiets als een verjaringstermijn voor verkeersovertredingen?
Blijkbaar is mijn zending (per gewone post) een jaar geleden niet is toegekomen bij de politie, maar hoe bewijs je dat?
Kan ik alsnog voor een minnelijke schikking gaan?
Help het om te bellen naar het bevoegde parket en mijn uitleg te doen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 10 okt 2012 18:32

U kan uw dossier gaan inzien ter griffie. Als u het antwoordformulier hebt doorgestuurd naar de politie sturen zij dat eveneens door naar het parket.
Het is niet omdat u aangeeft een minnelijke regeling te aanvaarden dat het parket dat moet doen.
U kan misschien in herhaling zijn voor bepaalde feiten ....
Of u laat dat dopen door uw rechtsbijstandsverzekering.

Verjaringstermijn voor overtredingen is 1 jaar met mogelijkheid tot stuiting of schorsing tot nog een jaar.

Bellen zal niet veel helpen gezien u moet voorkomen.
Maar bent u ondertussen niet gehoord door de politie?

Flyware
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 10 okt 2012 19:35

Beste Franciscus,

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Het gaat hier zeker niet om herhaling van feiten, althans ik rij al 23 met de auto en ja ik heb wel een een verkeersovertreding begaan (1x fout geparkeerd, en ja een paar maal te snel gereden maar die zijn op een hand te tellen).

Ik zal zeker morgen bellen ivm de rechtsbijstand. Heeft het jaren ervoor betalen ook eens zin :-)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”