Weggetakeld wegens veegwerken E1 met proces verbaal Help!

gondolin
Topic Starter
Berichten: 1

Weggetakeld wegens veegwerken E1 met proces verbaal Help!

#1 , 10 okt 2012 01:03

Mijn wagen werd op 5 october weggetakeld van een regulier parkeervak wegens veegwerkeb van Ivago in Gent. Blijkbaar was er een bord E 1 geplaatst net een tijdelijk parkeerverbod voor die dag. Ik ben er de dag tevoren nog geweest bij de auto en heb een dergelijk boord niet gezien. Ik moet ook toegeven dat de wagen er al een tijdje staat. Hoe dan ook de dag daarvoor wilde ik de wagen wegrijden met iemand omdat ik nog een voorlopig rijbewijs heb maar de batterij was campleet plat. Ging dat deze week nog oplossen. ...
Nu, wat doe ik met de boete? Ik vind die onrechtvaardig de wagen stond er al en ik heb het boord echt niet gezien. Ten tweede, nu is hij weggetakeld maar waarschijnlijk batterij stuk dus nu krijg ik ook nog een boete wegen onrechtvaardig parkeren van niet rijtuchtige auto zei mij een agente aan de telefoon toen ik haar probeerde alles uit te leggen (ik had een rode driehoek moeten plaatsen en binnen 12 uur de wagen halen... maar dat is toch niet realistisch?) Net niet zo realistisch dat je elke dag moet kijken of er rare tijdelijke boorden staan? Heb ik een kans? En moet ik straf eisen? Ik kan de auto nog niet eens zomaar ophalen omdat hij dus plat is en ik er niet mee kan rijden... arggg :(
Moet ik schuldig verklaren voor de overtreding? Gaan zij mijn rijbewijs kunnen intrekken?
Als iemand iets weet, zou ik echt dankbaar zijn!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 10 okt 2012 19:18

ALS er een bord stond ...u zegt dat u het niet gezien hebt en u hebt uw voertuig daar geplaatst NADAT het bord geplaatst werd in dat geval staat de nummerplaat van het voertuig NIET op de lijst.
Als uw voertuig er stond VOOR het plaatsen van het bord staat de nummerplaat wel op de lijst.
Ik vermoed dat ook de politie Gent zulke lijsten opstelt.

Een niet rijvaardig voertuig mag nooit langer dan 24 ter plaatse blijven staan en moet worden aangeduid met de gevaardriehoek.
art 27 wegcode http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art27" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Franciscus op 13 okt 2012 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

lohabra
Berichten: 1015

#3 , 13 okt 2012 21:43

ALS er een bord stond ...u zegt dat u het niet gezien hebt en u hebt uw voertuig daar geplaatst NADAT het bord geplaatst werd in dat gaval staat de nummerplaat van het voertuig NIET op de lijst.
Als uw voertuig er stond VOOR het plaatsen van het bord staat de nummerplaat wel op de lijst.
Ik vermoed dat ook de politie Gent zulke lijsten opstelt.

Een niet rijvaardig voertuig mag nooit langer dan 24 ter plaatse blijven staan en moet worden aangeduid met de gevaardriehoek.
art 27 wegcode http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art27" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt niet ....

Een defect voertuig moet opgesteld worden zoals een geparkeerd voertuig. Slechts wanneer dit niet mogelijk is, moet de gevarendriehoek gebruikt worden. Wettelijke basis:

51.1. De bestuurder van een defect voertuig moet de nodige maatregelen nemen om de veiligheid en vlotheid van het verkeer te verzekeren.

Te dien einde moet hij het voertuig opstellen zoals een geparkeerd voertuig.


Wanneer een auto of een door dit voertuig getrokken aanhangwagen evenwel niet kan worden verplaatst of slechts kan worden opgesteld op een plaats waar het stilstaan en het parkeren verboden zijn, moet de bestuurder dit voertuig op afstand signaleren door de gevaarsdriehoek, voorzien in artikel 81.2.1° van dit reglement.

De bestuurder kan bovendien gebruik maken van andere signalisatiemiddelen, ondermeer door het gelijktijdig doen functioneren van alle richtingsaanwijzers van het voertuig of door een draagbaar oranjegeel knipperlicht te plaatsen.

De auto of aanhangwagen waarvan de verlichtings- of signalisatiemiddelen defect zijn moet op dezelfde wijze gesignaleerd worden wanneer het voertuig niet duidelijk kan worden opgemerkt van op een afstand van ongeveer 100 meter.


==> Maar idd wél maar 24u!
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 13 okt 2012 22:22

Uiteraard juist natuurlijk. :oops: ... al het voertuig tussen de lijntjes staat is het in orde. :P

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”