Auto keuring verlopen maar

verstappen
Topic Starter
Berichten: 1

Auto keuring verlopen maar

#1 , 09 okt 2012 21:10

In juni 2012 moes ik met me auto naar de periodiek keuring. Ben daar geweest en me auto werd afgekeurd. Omdat ik een speciale auto had moes de onderdelen besteld word in Amerika en ook zien of ze nog besteld konden worden en daar ging weken over heen. Maar ik heb al die tijd na de afkeuring heb ik netjes me auto in de garage gelaten en gewacht op de onderdelen. Ik ben dus en kan nooit staande gehouden geweest. Nu vandaag moes ik op het politie bureau komen vanwege de de keuring dat die verlopen was. En de agent netjes alles uitgelegd maar toch krijg ik een boete kan dat zomaar???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 09 okt 2012 21:49

U had BINNEN de termijn op uw keuringsbewijs terug naar de keuring moeten gaan.
In uw geval had u (na eerst telefonisch contact) en dan ter plaatse met voorlegging van de nodige bewijzen vermoedelijk een verlenging gekregen.

sheepie
Berichten: 164

#3 , 10 okt 2012 08:26

Ik vind het wel vreemd... Volgens mij klopt er toch iets niet helemaal aan je verhaal... Stond je toevallig niet geparkeerd op de openbare weg o.i.d.

Hier bij ons op het werk worden de firmawagens 1x per jaar verkocht. Vele voertuigen staan hier maanden op onze parking met een verlopen keuringsbewijs (geldige groene kaarten; maar ook voertuigen met rode kaart, waarvan dan beslist wordt deze van de hand te doen). Met deze voertuigen wordt uiteraard nooit meer gereden... en hier zijn nog nooit boetes toegekomen voor een verlopen keuringsbewijs.
Voor zover ik weet mag een voertuig dat NIET gekeurd is niet op de openbare weg...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 10 okt 2012 18:58

Betrokkene is niet naar de herkeuring geweest wat iets anders is.

sheepie
Berichten: 164

#5 , 11 okt 2012 08:37

Wij hebben hier ook voertuigen staan die een rode kaart (beperkte geldigheid van 15 dagen) gekregen hebben en in principe naar de 'herkeuring' moeten. Aangezien de kosten te hoog zijn laten we deze niet herkeuren maar stellen we deze aan de kant voor verkoop. Voor deze voertuigen nog nooit een boete gekregen omdat we niet naar de herkeuring zijn gewest. Bij mijn weten is dit nog steeds niet verplicht, maar dan mag je natuurlijk niet meer de openbare weg op.

Franciscus
Berichten: 38590

#6 , 11 okt 2012 20:29

Maar de nummerplaten werden vermoedelijk wel binnen gestuurd of overgedragen.

Maar ik volg wel..... gezien er voertuigen rondrijden met meer dan een jaar vervallen schouwing...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”