Waar blijft de boete?

anneke79
Topic Starter
Berichten: 1

Waar blijft de boete?

#1 , 09 okt 2012 14:09

Op 5 februari 2010 ben ik tegengehouden en 15 dagen rijverbod gekregen wegen intoxicatie. In november 2011 de uitspraak gekregen, nog 15 dagen rijverbod en ongeveer 1000 euro boete.
In maat dit jaar heb ik mijn 15 dagen rijverbod gehad maar tot op heden nog steeds geen boete. Weet iemand of dit normaal is dat het zo lang duurt? Heb het geld opzij staan maar hoop misschien stiekem dat ze me vergeten zijn. :?
Iemand dezelfde ervaring?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 09 okt 2012 18:48

€ 1000 effectief of voorwaardelijk?
straffen met een geldboete hoger dan € 26 (x6) verjaren in principe na 3 jaar indien correctioneel.
Indien overtreding tot€25 en tot en met 7 dagen verjaren na één jaar.

sheepie
Berichten: 164

#3 , 10 okt 2012 14:44

Ben eens veroordeeld geweest begin juni 2010... rijverbod gekregen in januari 2011 en boete gekregen september 2012... Boete dus gekregen 2 jaar en 3 maand na de veroordeling... Ze zijn je heus niet vergeten!! En neen ze verjaart niet na 1 jaar... zie post franciscus (ik dacht zelfs dat een correctionele boete maar verjaarde na 5 jaar)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”