retributiebon en boetes

goaguru
Topic Starter
Berichten: 1

retributiebon en boetes

#1 , 30 sep 2012 22:14

Hey,

Ik ben zoals de meeste mensen niet zo goed op de hoogte ivm geldzaken en wetgeving maar als ik naar Robert Arthur Menard luister en ongeveer begrijp wat die man bedoeld dan is ons hele rechtsysteem een grote misleiding...

Mijn vraag is of een retributiebon gelijk is aan een contract dat mij wordt aangeboden.

Aangezien het hier gaat om geld dat men van u wil stelen valt dit dan ook niet onder commerce wetgeving?
En dus bieden ze u eigenlijk een contract aan onder het mom van boete of retributie?

Als je betaald dan ga je automatisch akkoord met het aangeboden contract!

Maar ik denk dat je nog steeds elk aangeboden contract mag weigeren of ben ik daar verkeerd in?

Ik vind het erg dat deze legale maffia zomaar mensen kan bestelen zonder dat daar iets aan gedaan wordt.
Vandaar dat ik personen zoals Robert Artur Menard die het opnemen tegen het rechtsysteem toejuig!!

Wij worden al al die jaren bedot door het rechtsysteem en de overheid!

ter info
magnificent deception
bursting bubbles
http://www.thinkfree.ca" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie kan mij hier wat meer duidelijkheid in scheppen?

mvg
Hans

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 30 sep 2012 22:22

Wie kan mij hier wat meer duidelijkheid in scheppen?

Merlijn de Tovenaar en de fabeltjeskrant.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 30 sep 2012 22:49

Retributie is een belasting op het gebruik van een parkeerplaats, en u verklaart zich akkoord door de parkeerplaats te gebruiken en geen andere optie van betalen te kiezen (zoals het nemen van een parkeerticket, of SMS-parkeren) of door aan te duiden dat u langer dan voorzien de parkeerplaats wil innemen (door het niet-leggen van een parkeerschijf).

En de stelling van Robert Arthur Menard is dat alle wetten contracten zijn, wat een mening vormt, geen feit. U mag hem daarin volgen, maar u moet er niet vanuit gaan dat zijn stellingen correct zijn.
Persoonlijk? Wil u dit volgen, staat het u vrij te verhuizen naar een plaats waar de "contracten" meer uw persoonlijke levenskeuze bijstaan. Door hier te blijven gaat u impliciet akkoord met de "contracten" hier, dewelke u moet naleven om hier te "mogen" wonen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”