retributiebon op verkeerd adres

Franciscus
Berichten: 38583

Re: retributiebon op verkeerd adres

#16 , 25 sep 2012 19:03

Per toeval is er een Turnhoutsebaan in Borgerhout (Antwerpen)met als eindnummers rond de 455 en in Deurne (Antwerpen) met als eindnummer iets in de x00 (dacht ik). Wordt daar August van de Wielelei.
Mogelijk hadden de parkeerwachters net daarvoor op de Turnhoutsebaan geweest .... en hadden zij hun gegevens van plaats nog niet aangepast. Mogelijk kwamen ze met tram 24 van TB te Borgerhout
Ik had niet gezien dat u zelf al 499 had opgegeven ergens aan de Dassastraat dus (bakker)
De nummering op de Herentalsebaan loopt niet syncroom.

In elk geval zal u kunnen/moeten bewijzen dat u niet in Wijnegem was.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

#17 , 25 sep 2012 19:30

ik hoef dat niet te bewijzen aangezien parkeerbedrijf niets te zoeken heeft in Wijnegem volgens het gemeente zelf waarvan ik antwoordt kreeg

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#18 , 26 sep 2012 10:19

Waarom blijft U vasthouden aan Wijnegem als dit niet vermeld staat op de retributie? Zoals eerder vermeldt, dit adres ligt ook in Borgerhout en daar is het parkeerbedrijf wel bevoegd.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 26 sep 2012 14:26

Of in Deurne.
Poster zal gezien retributie een aanmaning krijgen en dan een dwangbevel tot betalen afgeleverd via deurwaarder met de nodige extra kosten.

teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

#20 , 29 sep 2012 19:38

Waarom blijft U vasthouden aan Wijnegem als dit niet vermeld staat op de retributie? Zoals eerder vermeldt, dit adres ligt ook in Borgerhout en daar is het parkeerbedrijf wel bevoegd.

als iemand mij de plaats kan aanduiden waar ik zou niet betalend geparkeerd of geen parkeerkaart gebruikt zou hebben, volgens de retributiebon, betaal ik met plezier maar het opgegeven adres komt uit in Wijnegem, dat adres bestaat maar buiten hun bevoegdheid en ten tweede een mogelijk adres in antwerpen(borgerhout) ligt midden op een groot kruispunt, verkeerd parkeren daar zou onder politiebevoegdheid liggen

ze hebben volgens mij gewoon verkeerd adres opgeven en mijn vraag was int begin wat ik moet doen buiten een mail sturen met een klacht en niet gemekker over wat en hoe het kan

Franciscus
Berichten: 38583

#21 , 29 sep 2012 22:41

Indien de retributie uitgeschreven werd door een parkeerdienst van Stad Antwerpen -- Gapa. kan u daar bezwaar aantekenen.
Indien Gapa uw argumentatie verwerpt en u betaald niet dan zal er een dwangbevel worden uitgeschreven en via een deurwaarder aan u bezorgd.
Indien u niet betaald zal de zaak voor de bevoegde rechtbank komen en kan u daar nogmaals uw argumentatie aanhalen.
Indien gewenst is er nog een beroepsprocedure.

teenslets
Topic Starter
Berichten: 17

#22 , 01 okt 2012 17:47

eindelijk een duidelijk antwoord bedankt,klacht ligt al bij de parkeerdienst , dus daar wacht ik nog op een antwoord

Franciscus
Berichten: 38583

#23 , 01 okt 2012 18:44

Vermoedelijk gaat u GEEN antwoord krijgen.
(mijn ervaring).... vorige maand nog een antwoord geschreven voor een buur.
ofwel krijg je dus de maning enz enz
ofwel hoort u er niets meer van.
Parkeerwachters zijn geen beëdigde ambtenaren ..... opgelet bij Gapa zijn er wel een aantal agenten van politie die mee de straat opgaan en die zijn wel beëdigd.
Zij maken wel een foto van de wagen....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”