Overdreven snelheid, geen recht op foto

Kerberos
Topic Starter
Berichten: 4

Overdreven snelheid, geen recht op foto

#1 , 24 sep 2012 11:15

Hallo,

Ik reed (op een baan met 2x2 baanvakken, incl middenberm) 120 waar je 70 mocht (aangegeven door tijdelijke borden). Na correctie is dit 112, 42km/u teveel dus, dus wordt dit politierechtbank. Ik vroeg de foto op, om te kijken of
1. Ik dit weldegelijk ben
2. te zien of de borden toen daadwerkelijk aanwezig waren
3. te zien waar dit zich PRECIES voordeed.

Ik kreeg te horen dat ik pas in april voor de rechtbank zal moeten verschijnen, ik zowieso 14 dagen mijn rijbewijs zal kwijt zijn en ik moet rekenen op 500-100 euro boete. Maar vooral dat ik de foto pas op de rechtbank zal te zien krijgen. Kan dit zomaar, waarom krijg ik geen kans op voorbereiden van mijn verdediging?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 24 sep 2012 18:48

Ik verwijs ineens naar de website wegcode.be
Bespaar u wel het opzoekwerk.
Bij wie gaat u nu de foto opvragen .... politie moet u niets opsturen gezien dit niet voorzien is in de procedure.

Opvragen kan altijd ter griffie van de politierechtbank. Sommige politiediensten laten toe daar de foto te gaan bekijken. In grote zones zoals Antwerpen dacht ik het niet.
Reden u krijgt een minnelijke schikking dus er IS nog geen 'strafvervolging' voor de rechtbank. Indien gedagvaard dan kan u dossier gaan inzien.
Indien het voor de rechtbank komt dan krijgt u pas inzage.
Maar lees de link maar...
http://www.wegcode.be/forum/showthread. ... o+opvragen" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”