Parkeerretributie zonder tijdsvermelding

odc
Topic Starter
Berichten: 2

Parkeerretributie zonder tijdsvermelding

#1 , 15 sep 2012 23:55

Ik heb enkele dagen geleden een parkeerretributie te Elsene, Brussel teruggevonden onder mijn voorruit.
Hierop stond vermeld

Date/datum : 13/09/2012
Heure/uur : PM

Ik was daar nog geen kwartier dus het moet vastgesteld zijn tussen 16u-16u15.
Aangezien ik zag dat er geen duidelijke tijdsvermelding stond, heb ik direct een parkeerticket aangekocht.
Deze was geldig tot 17u30.

Kan ik deze parkeerretributie nu betwisten? Of is het niet verplicht de precieze tijdsvermelding te vermelden op een retributie ticket?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 16 sep 2012 13:04

het uur moet vermeld staan,anders kan je het zeker aanvechten.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 16 sep 2012 14:42

In nogal wat gemeenten MOET u steeds een ticket nemen.
Ook al blijft u maar eventjes staan.
Dit ticket is gratis maar u moet het wel leggen.

Maar op elke vaststelling moet datum uur en plaats staan evenzo de gegevens van overtreder en de reden.
In principe ook de identificatie van de vaststeller.

Reclame

Xastheron
Berichten: 719

#4 , 17 sep 2012 12:14

Dit ticket is gratis maar u moet het wel leggen.
Komt neer op: "wandel naar automaat, druk op het groene knopje, krijg ticket voor 15min". Blijkbaar weten veel mensen dit niet.

Ook controleert men soms op drukke plaatsen enkele minuten voordat het "gratis" wordt (bvb station Mechelen Nekkerspoel). Zo zie je maar...

odc
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 20 sep 2012 21:24

Beste,

Ik bedoel wel degelijk de parkeerretributie waar geen tijd op stond, maar enkel de vermelding PM, niet het parkeerticket.
Dit is een betalende zone, zeker geen "15 minuten gratis".

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 20 sep 2012 22:18

Misschien dit eens lezen:
https://www.google.com/url?q=http://www ... sZFqSkVWUw" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook gemeente Elsene voorziet '15 gratis parkeren en u zal dus geen ticket hebben genomen in de namiddag.
Uw 'overtreding' is in de namiddag gebeurd.
De gegevens stonden dus wel op het ticket.
Wat u hebt gekregen is dus een document ter betaling ... daar moet bij mijn weten geen info van de vaststelling opstaan.
Op de voorstellen van wat men een minnelijke schikking parket noemt staat enkel een aantal volgnummers en het bedrag

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”