overtreding pitbike 125 cc boete

Overtredermetspijt
Topic Starter
Berichten: 1

overtreding pitbike 125 cc boete

#1 , 08 sep 2012 14:35

Hallo allemaal,

ondertussen meer dan een jaar geleden heb ik nogal een domme overtreding gedaan,
ik was met een niet straatlegale pitbike gaan rijden op de openbare weg. (voor diegene die niet weten wat een pitbike is, een crossmotor)
Dit was een 125 cc zonder papieren, ook had ik geen rijbewijs, geen verzekering of helm.
Ik heb mij wel goed gedragen, en heb de politie niet tegengewerkt.

Volgens de gerechtsdeurwaarder zijn dit mijn overtredingen:

1. op de opnbare weg een motorvoertuig te hebben bestuurd, zonder houder te zijn van een in België regelmatig afgegeven rijbewijs.
2. verkeersborden genegeerd te hebben (C3: verboden in beide richtingen te rijden)
3. een motorfiets in het verkeer gebracht te hebben zonder eigenaar te zijn van een geldige verzekering
4. een voertuig in het verkeer op de openbare weg te hebben gebracht dat niet was ingeschreven of dat de nummerplaat niet droeg die bij de inschrijving werd toegekend.
5. geen valhelm te hebben gedragen
6. op de openbare weg bestuurder zijnde van een motorvoertuig, de minimum leeftijd van 18 jaar niet bereikt te hebben.

Deze 6 heb ik samengevat en hier komt het ongeveer op neer.

Nu ben ik 17, en een kleine maand geleden kreeg ik een brief in de bus van de gerechtsdeurwaarder
met mijn zes overtredingen en ook de datum wanneer ik moet voorkomen. (niet zo lang meer)
In de vakantie heb ik een vakantiejob gedaan en 2000 euro verdiend (voor die boete te betalen)
Nu vroeg ik mij af hoe groot zal die boete zijn en zal ik toekomen met 2000 euro? Ik vrees ervoor...
Ik vraag dit omdat er al verschillende mensen hebben gezegd dat ik juist zal toekomen, of dat ik veel te weinig zal hebben.

Nu heb ik al voor ongeveer 550 euro kosten:
-de takelkosten (hoeveel deze bedragen weet ik ook niet precies)
-bijna 390 dagen stallingskosten (ze zeiden dat dat ongeveer 1 euro per dag zal zijn maar precies weet ik het ook niet)
-gerechtsdeurwaarder betalen: 92 euro

Wat denken jullie?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 11 sep 2012 23:02

U hebt een afschrift van het PV gehad .... daar staan de artikels op waarvoor u in overtreding bent genomen.
Kijk eens bij wegcode.be ...
1-is verkeerswet
2- is KB wegcode
3- is verzekeringswet
4- inschrijving voertuig
5- is KB wegcode
6- is KB wegcode
alles te vinden op
http://www.wegcode.be/wetteksten" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien u er niet uitgeraakt .... laat maar iets weten.
Niet schrikken van de bedragen ....

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”