zelfde nummerplaat maar verschillende wagens

filip1968
Topic Starter
Berichten: 26

zelfde nummerplaat maar verschillende wagens

#1 , 30 aug 2012 21:46

Ik kreeg vandaag twee aanmaningen in de bus.Het gaat over parkeerboetes van in april. Ik heb nooit eerder hiervan iets gekregen dus begrijp die aanmaning niet. Nu is er 1 boete van 25€ voor de wagen "toyota corolla met nummerplaat abc-123" (dit is niet de echte nummerplaat) om 15.01 u en de volgende boete is voor "volkswagen golf met nummerplaat abc-123" van om 14.58 u. De nummerplaat is inderdaad van mijn toyota corolla maar ik heb dus geen volkswagen met dezelfde nummerplaat. ik weet ookniet meer of ik die bewuste dag daar effectief geparkeerd heb want het is namelijk al van april geleden.Moet ik de boete op mijn echte wagen dan betalen of kan ik dit betwisten aangezien er blijkbaar een andere wagen met dezelfde nummerplaat wat verder stond?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 30 aug 2012 23:44

€ 25 zijn geen inbreuken wegcode.
Lijkt me eerder retributies .
Aan uitschrijvende organisatie per mail uitleg vragen hoe het komt dat u twee retributies krijgt met verschillende wagenstypes.
Normaal moet er iets achter de ruitenwisser hebben gezeten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2012 19:02

Ik weet ookniet meer of ik die bewuste dag daar effectief geparkeerd heb want het is namelijk al van april geleden.
Is het een plaats waar u KAN geparkeerd hebben? Je hoort hier op het forum regelmatig "ik weet niet meer of ik er geparkeerd heb". Ik zou veel liever die uitspraak vervangen zien door ofwel:

1. "Ik parkeer soms in die buurt, maar weet niet meer of het die dag ook het geval was." => Veel kans dat de boete inderdaad voor jou is, maar een fout gemaakt is bij de registratie ervan.

of

2. "Da's een plaats waarn ik nooit of nooit kom. No way dat ik daar geparkeerd heb!" => Er rijdt iemand met een kopie van uw plaat rond, of er is ook een fout gemaakt bij de registratie van een boete voor iemand anders, waardoor die nu bij u terecht komt.

Veel andere opties bestaan er niet, denk ik. Je kan deze nog proberen:

3. "Ik ben daar eens geweest toen ik mijn mijn vriendin op een romantisch weekendje was, maar wanneer dat weekendje ongeveer rond dat tijdstip was, weet ik niet meer." => Yeah, right. Als het jaren geleden was misschien niet, maar als het nog maar van april geleden is?


Laatst omhoog gehaald door filip1968 op 27 nov 2012 19:02.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”