betreden parkeerzone via prive eigendom

gve2000
Topic Starter
Berichten: 1

betreden parkeerzone via prive eigendom

#1 , 25 aug 2012 01:02

In Hasselt geldt overal verplicht gebruik van de parkeerkaart. Dit wordt overal aangegeven met een zonebord
Helaas was ik daar niet van op de hoogte.

Ik ben helaas de Hasseltse binnenstad binnen gereden via een parking met de ene toegang buiten de zone en een andere binnen de parkeerzone. Zodoende ben ik ook geen bord tegengekomen.
Binnen 3 minuten nadat ik mijn auto netjes verder in de stad geparkeerd had, had ik al een stadswacht op mijn dak (ik denk dat ze achter een vuilcontainer verborgen zat ;-) ).
25EUR!

De argumentatie van de stad is "jammer, maar een weg betreden via een prive eigendom is op eigen risico". Ik had dus moeten weten dat de weg langs waar ik de parking verlaten heb, binnen de parkeer zone lag.

Klopt dit ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 25 aug 2012 08:31

Klopt. Als u uit een privé oprit komt, wordt verondersteld dat u alle borden die u zou tegengekomen zijn, werkelijk bent tegengekomen. Dit kom je natuurlijk alleen maar tegen indien er meer dan 1 toegang is tot het privé terrein.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”