foutieve gegevens in het proces-verbal

minush
Topic Starter
Berichten: 7

foutieve gegevens in het proces-verbal

#1 , 23 aug 2012 15:22

Beste,

Een aantal maanden geleden heb ik een boete gekregen voor het plegen van een inbreuk op artikel 5 + 68.3 - CI van het KB 01/12/1975.
Ik heb, tijdig, een bezwaarschrift ingediend op basis van:
1) in het pv stonden de gegevens van een voorlopige rijbewijs M3, die ik niet meer heb, ipv mijn huidige rijbewijs categorie B.
2) In de straat waaruit ik uitgekomen ben tot en met aan de kruispunt waar de politie mij tegengehouden heeft stond nergens en verbodsbord. Dit heb ik gestaafd met foto's.

Nu heb ik een brief gekregen van de Openbare Ministerie dat ik mijn boeten moet betalen.

Mijn vraag is of ik opnieuw een bezwaar kan indienen op basis van foutieve gegevens in PV?

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 23 aug 2012 19:40

Bent u ter plaatse tegengehouden en geïdentificeerd?
Heeft politie uw rijbewijs gecontroleerd?
Indien niet dan komen deze gegevens van de gegevensbank - Had u al een RB B op het ogenblik van de feiten?
Streetview eens opgeven of de staten zodat we kunnen nakijken.

Aantal maanden geleden... wil zeggen dat u en het PV en de brief om te betalen hebt gekregen... u gaat niet akkoord.

Dan zal OM een minnelijke regeling voorstellen die 'iets' duurder is.

Volgende stap is de rechtbank .... de kans is groot dat vaststellers ondertussen een bijkomend PV hebben opgesteld met vermelding WAAR de borden dan wel staan.
trouwens normaal zal in aanvankelijk toch ook wel staan in die straat voorbij bord

minush
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 24 aug 2012 20:59

Beste Franciscus,
Bedankt voor je antwoord.
De politie heeft me toen tegen gehouden en hebben zowel mijn ID-kaart, mijn rijbewijs als de documenten van de auto gecontroleerd.
Ik heb mijn rijbewijs B in 1997 behaald. Ze schrijven over een voorlopige rijbewijs van 1999.

Ik ben tegengehouden op de kruispunt van Helmstraat met Turnhoutsebaan (2140 Borgerhout). Aangezien ik op de Huybrechtsstraat geparkeerd stond ben ik toen uit de Huybrechtsstraat rechtsaf gedraaid in de Helmstraat. Door werkzaamheden was de Huybrechtsstraat tijdelijk een dubbelrichtingsstraat. Vanuit dit kruispunt tot en met de kruispunt waar ik tegengehouden ben stond nergens en verbodsbord (C1, C31a en C31b). Om dit te bevestigen heb bij mijn bezwaarschrift foto's toegevoegd.

Korte historiek:
- 15/03/2012 ben ik tegengehouden
- 28/03/2012 eerste brief "voorstel tot onmiddellijke inning" + PV ontvangen
- 02/04/2012 heb ik een bezwaarschrift ingediend
- 01/05/2012 herinnering ontvangen
- 08/05/2012 heb ik een kopie van de eerste brief, van het ingevulde antwoordformulier als een bewijs van de aangetekende verzending samen met een begeleidende brief gefaxt naar de politie.
- 21/08/2012 brief van OM. (boete is verhoogd met 10 €).

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 24 aug 2012 23:19

Als de Huybrechtsstraat tijdelijk een dubbel richting straat was moet daar een bewijs van zijn.
De verkeersdienst van de politie heeft ALLE gegevens van zulke wijzigingen gezien dit NIET kan zonder vergunning.

minush
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 25 aug 2012 12:05

Hyubrechtsstyraat was dubbel richting op dat moment. Dat wordt ook niet betwist volgens mij. Ik heb toen foto's genomen en ook bijgevoegd bij mijn bezwaar.

Heeft het zien om opnieuw bezwaar in te dienen?

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 25 aug 2012 12:49

Kan u die foto's hier eens weergeven?
Stond die wegversperring (reden waarom u niet verder kon) ook op de foto's.

Stond er op het kruispunt Helmstraat -(in) Huybrechtsstraat geen nadarbareel met een verbodsbord.
Daar bent u dan dus voorbijgereden IN de Huybrechtstraat , deze is blijkbaar enkelrichting naar Kerkstraat toe?
Van welke kant bent u gekomen: van de Turnhoutsebaan naar Helmstraat en dan linksaf de Huybrechtsstraat in (voorbij de nadarbarelen) of van de andere kant van de Helmstraat voorbij de Lammekensstraat zo rechtsaf de Huybrechtstraat in?

minush
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 27 aug 2012 22:54

Reden waarom ik niet verder kon was: werfinrichting midden in het straat (voor enkele maanden). Zie foto op volgende link https://picasaweb.google.com/1028773595 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

De wagen stond geparkeerd in de Huybrechtsstraat, richting Helmstraat. Van hieruit was er geen enkel verbodsbord of een andere bord waaruit je kon afleiden dat je niet richting Turnhoutsebaan mocht.

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 27 aug 2012 23:12

Maar van welke kant bent u door de Helmstraat gereden vanaf de Turnhoutsebaan of vanaf de kant Lammekensstraat toen u NAAR de de Huybrechtsstraat reed?

minush
Topic Starter
Berichten: 7

#9 , 28 aug 2012 10:56

De auto stond geparkeerd in de Huybrechtsstrat. Mijn vriend had de auto daar geparkeerd. Ik ben vertrokken vanuit de Huybrechtsstraat (bezoek aan kennissen) richting Turnhoutsebaan.

Franciscus
Berichten: 38592

#10 , 28 aug 2012 10:59

Maar HOE dus langs welke kant is de wagen daar geraakt?

minush
Topic Starter
Berichten: 7

#11 , 28 aug 2012 11:35

vanuit het Laar, Lammekensstraat, Helmstraat en dan Huybrechtsstraat

Lightning

#12 , 28 aug 2012 14:17

Was U daar plaatselijk verkeer (in de Huybrechtsstraat)?

Franciscus
Berichten: 38592

#13 , 28 aug 2012 15:31

Bij mijn weten staat er al maanden een fig. C1 of beter 2 fig C1 op kruispunt Helmstraat - Lammekensstraat.
Het is verboden richting Turnhoutsebaan te rijden.

minush
Topic Starter
Berichten: 7

#14 , 28 aug 2012 20:45

Ja ik was plaatselijk verkeer. ik was op bezoek bij vrienden die in de Huybrechtsstraat wonen.
In de periode dat ik de boete gekregen heb was de situatie aan het wijzigen. Op dat moment stond er geen C1 bord op het kruispunt Helmstraat - Lammekensstraat. De borden zijn een aantal weken na mijn bekeuring geplaatst. Er stonden al helemaal geen borden vanuit mijn vertrekplaats de Huybrechtsstraat richting Helmstraat. Ik heb voldoende foto's om het te bewijzen.

Franciscus
Berichten: 38592

#15 , 28 aug 2012 23:14

Ik geef maar aan:
Vraag aan district Borgerhout de beslissing op wijziging Helmstraat. Dan hebt u zeker de juiste data.
Mocht het een beslissing van de gemeenteraad zijn dan kan district dat ook aangeven.
Trouwens gemeenteraadszittingen worden gepubliceerd. In de biblio's van Antwerpen kunnen deze ingezien worden.
Ook de verkeersdienst politie Antwerpen en ook het verkeersteam van de afdeling daar, moet deze info hebben.
Dan hebt u zwart op wit dat het dus niet over die C1 kan zijn.
Trouwens ook in de Van der Keilenstraat staat nergens dat u niet naar rechts mag afdraaien? Hoe weten die (auto)bestuurders dan dat ze dat niet mogen.
Aan de overzijde hangt er evenmin een verplichte richting.
Neem ook daar foto's van.
In principe moet u wel plaatselijk verkeer zijn geweest wat u blijkbaar was. :D

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”