caravan parkeren

rita111
Topic Starter
Berichten: 2

caravan parkeren

#1 , 21 aug 2012 20:58

Hallo,
Ik ben aan het zoeken waar je nu eigenlijk een caravan mag parkeren en voor hoelang.
Hoe zit het met het verkeersbord E9b
Als je de toelating hebt van een privé persoon mag je dan daar je caravan zetten.
Kan iemand mij helpen? Lang leve de belgische wetten, ik krijg er kop nog staart aan.
Bedankt en groetjes
Rita

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 21 aug 2012 21:55

E9b. Parkeren uitsluitend voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbelgebruik en minibussen. Dus géén caravan.

2.14. "Voertuig" : elk middel van vervoer te land, alsmede alle verrijdbaar landbouw- of bedrijfsmaterieel.
70. "caravan" : elk voertuig van de categorie O volgens de ISO-norm 3833 : 1977, punt nr. 3.2.1.3;

27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.

U mag uw caravan dus overal parkeren (tenzij er een afwijkende regeling geldt, bvb aangegeven door borden E9+) gedurende maximum 24 uur. Als er bijvoorbeeld een E9b staat mag u daar niet parkeren, zelfs niet gedurende een minuut. Een privé persoon heeft uiteraard geen enkele bevoegdheid.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

rita111
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 21 aug 2012 22:04

Bedankt voor je antwoord, maar toch nog een vraagje
Kan ik mijn caravan voorlopig parkeren op privé terrein van een kennis van mij. Bestaan daar enige regels over?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 21 aug 2012 22:34

Hangt er vanaf WAT dat privéterrein is : een weide neen, een bos: evenmin
In een garage of carport: geen probleem==> echter in sommige gemeenten kan er in het politiereglement wel een uitzondering staan.
Vb mag niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg. Niet in de voortuin enz

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”