Terug keer naar Nederland

marco1980
Topic Starter
Berichten: 2

Terug keer naar Nederland

#1 , 20 aug 2012 11:50

Mijn vriendin is bijna 10,5 jaar geleden verhuist van Nederland naar België en ze wist 10 jaar terug dat er toen openstaande boetes open stonde tegen haar het ging toen op verkeer,s boetes en ze is 1 keer veroordeelt voor diefstal. Toen ze 13 jaar geleden naar België ging en was heeft ze het CJB aangeschreven over die openstaande verkeer,s boetes en of ze een betaling,s regeling konden treffen. Maar ze heeft nooit een brief terug gekregen en dat heeft ze ook zo gedaan bij de belasting dienst aangetekende brief gestuurd met kopie legitimatie maar veder nooit een bericht of rekening.

Nu is mijn vraag me vriendin wilt terug naar Nederland omdat een familie lid ernstig ziek is. Is de kans dat ze bij een politie of douane controles nog word aangehouden voor de openstaande schuld of dat dr auto in beslag word genomen door de belasting dienst???

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2012 13:43

Ik denk dat je je best tot het Nederlandse juridische forum wendt voor die vraag (http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 20 aug 2012 13:52

Is de kans dat ze bij een politie of douane controles nog word aangehouden voor de openstaande schuld of dat dr auto in beslag word genomen door de belasting dienst???
De douanecontrole tussen Nederland en België is, zoals u misschien al heeft gemerkt, afgeschaft. Politiecontrole : Ze rijdt nu, neem ik aan, met een Belgische nummerplaat, aangezien ze hier woont. Als de nummerplaatgegevens niet bekend zijn bij de Nederlandse politie, zal er ook geen probleem zijn met de nummerplaatscanners.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 aug 2012 16:36

Maar als ze vast in Nederland gaat wonen zal ze een Nl nummerplaat moeten vragen, en daar kan het wel een probleem worden. Vluchten naar het buitenalnd voor het ontlopen van boetes of schulden loopt bijna nooit goed af.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 20 aug 2012 19:17

En binnenkort bij samenvoegen van de gegevens binnen enkele maanden helemaal niet meer...

marco1980
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 05 sep 2012 22:40

Is de kans dat ze bij een politie of douane controles nog word aangehouden voor de openstaande schuld of dat dr auto in beslag word genomen door de belasting dienst???
De douanecontrole tussen Nederland en België is, zoals u misschien al heeft gemerkt, afgeschaft. Politiecontrole : Ze rijdt nu, neem ik aan, met een Belgische nummerplaat, aangezien ze hier woont. Als de nummerplaatgegevens niet bekend zijn bij de Nederlandse politie, zal er ook geen probleem zijn met de nummerplaatscanners.
Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Bij de grens heb je ook vaak te maken met de koninklijke marechaussee die auto,s met buitenlands kenteken vaak van de weg haalt. en die kunnen ook in het politie systeem kijken
Maar als ze vast in Nederland gaat wonen zal ze een Nl nummerplaat moeten vragen, en daar kan het wel een probleem worden. Vluchten naar het buitenalnd voor het ontlopen van boetes of schulden loopt bijna nooit goed af.
Marva ze is niet gevlucht voor het ontlopen van openstaande boetes ze heeft zelfs toen ze in België al was contact gehad met het cjib om te vertellen dat ze verhuist was en dat ze alles moesten door sturen van de openstaande boetes maar ze heeft in al die jaren nooit post meer gehad.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”