aanrijding - politierechtbank

webmaster
Topic Starter
Beheerder
Berichten: 1146

aanrijding - politierechtbank

#1 , 27 dec 2005 12:22

Afzender van volgend bericht gaf toestemming voor plaatsing op dit forum:

Enkele dagen geleden werd ik aangereden door (snel rijdende) wagen terwijl ik klaar stond om mijn garage binnen te rijden.
Even de situatie schetsen:
ik sta stil op de openbare weg met mijn linker pinker aan, klaar om in te rijden in mijn garage. (staat ook zo vermeld op het PV van de politie).
Enkele seconden later word ik aangereden door een snelrijdende wagen. Mijn wagen wordt weggeslingerd en is zwaar beschadigd.

Nu zit ik met volgende vragen:
1. Kunnen jullie inschatten of ik eventueel "in mijn recht" zal worden bevonden ?
2. Mijn wagen werd alsnog gerepareerd (kostprijs +- 2500 EUR), maar ik *kan* die momenteel gewoon niet betalen. Ik heb de financi?le mogelijkheden niet (meer) om dat bedrag voor te schieten. Kan ik hier ergens iets afdwingen van mijn verzekeraar zodoende dat hij dat bedrag voorschiet ofzo ? Ik ben verzekerd bij DVV-verzekeringen.
3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn zaak zo snel mogelijk behandeld wordt voor de Politierechtbank ?
4. Zijn er extra tips die jullie me aanraden ?

Hartelijk dank voor alle eventuele antwoorden. Ik ben echt radeloos en zou super gelukkig zijn moest iemand me kunnen/willen verder helpen !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 dec 2005 12:36

Zonder het strafdossier te zien is het niet mogelijk iets zinnigs te zeggen over de aansprakelijkheid. Ik vermoed dat de tegenpartij jou inhaalde en geen tegenligger was.
Ongevallen waarbij een bestuurder links afslaat terwijl hij ingehaald wordt zijn "klassiekers" op de rechtbank. Deze ongevallen geven vaak aanleiding tot betwisting waarbij voor de beoordeling de exacte omstandigheden zeer belangrijk zijn.

Als je geen omniumverzekering hebt kan je je verzekeringsmaatschappij niet verplichten om je nu iets te betalen.

Vermoedelijk zal de zaak op strafrechtelijk gebied geseponeerd (zonder gevolg geklasseerd) worden. De zaak komt dus enkel voor de politierechtbank als een van de partijen hiertoe het initiatief neem. Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Vraag op hun kosten bijstand van een, door u te kiezen, advocaat.

scorpioen

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 10 jan 2006 12:58

grote kans dat het elk de helft word

hij mag je niet voorbij rijden als jij te kennen geeft dat je links gaat indraaien (zo links mogelijk staan en richtingsaanwijzer aan)

jij mag pas links indraaien als dat veilig kan

dat snel rijdend zou ik niet te veel op spelen, want dat is heel moeilijk aan te tonen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”