Aanrijding op zebrapad met gewonde

gino_ken
Topic Starter
Berichten: 10

Aanrijding op zebrapad met gewonde

#1 , 16 aug 2012 22:58

Op 22-06-2011 heb ik een ongeluk op het zebrapad met een persoon die moet worden weggebracht door de hulpdiensten.Na de vaststellingen van de politie mocht ik verder beschikken.Dit ongeval is gebeurd tijdens het uitvoeren van mijn job.
Op 22-08-2011 ontvang ik een brief van De procureur des konings en hij is van oordeel dat ik aansprakelijk ben.Doch krijg ik 150 dagen om schriftelijk een bewijs te leveren dat alle benadeelden definitief schadeloos gesteld zijn.
Het enige wat ik moest doen is deze laatste brief te bezorgen aan mijn wergever.Omdat ik zeker wou zijn, heb ik de verzekeringsmaatschapij van mijn werkvoertuig zelf opgezocht.Daar werd mij medegedeeld dat dit ongeval afgesloten was omdat er toch geen gewonden waren.Na hun er op te wijzen het P.V.te lezen stelden ze uiteraard vast dat het slachtoffer was weggevoerd door een ambulance.Ze verzekerde mij dit in orde te brengen ,maar niets was minder waar.Op 11-08-2012 heeft een deurwaarder mij een dagvaarding laten betekenen om op 11-10-2012 te verschijnen.
Is er iemand die mij kan raad of informatie geven alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2012 23:30

Dagvaarding bezorgen aan verzekeringsmaatschappij die de burgerlijke aansprakelijkheid van het voertuig dekt.

gino_ken
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 17 aug 2012 06:52

Oké,maar op de dagvaarding staat mijn naam en niet die van de verzekering.De straf die zal worden uitgesproken zal volledig op mijn persoon vallen.Indien zij (verzekering) het nodige hadden gedaan binnen die 150 dagen ,had ik niet moeten verschijnen.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 17 aug 2012 11:44

Jijzelf zal uw verzekering moet dagvaarden, dus niet uw eigen dagvaardiging gewoon doorsturen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 aug 2012 15:31

Men moet de verzekeringsmaatschappij maar in tussenkomst dagvaarden als deze weigert tussenkomst te verlenen.

De normale gang van zaken is dat men de dagvaarding overhandigt aan de maatschappij die dan laat weten dat zij het nodige doet voor de verdediging van de belangen van haar verzekerde èn van haar belangen. Men is wel verplicht de verzekeringsmaatschappij te verwittigen, zij moet immers de schadevergoeding betalen. Pas als de maatschappij laat weten dat zij niet tussenkomt moet men haar dagvaarden in gedwongen tussenkomst.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 19 aug 2012 23:22

Raar verzekeringsmaatschappij kan al aan pV nr zien dat het een Aanrijding Gewonden is.
Code 81 :aanrijding met gewonden,
Code 91:aanrijding stoffelijk

gino_ken
Topic Starter
Berichten: 10

#7 , 24 aug 2012 19:35

Mijn autoverzekering is van MARSH pvnummer is BR.81LL.306752/2011.Maar ik zit wel met de gebakken peren !

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 25 aug 2012 14:29

Natuurlijk krijgt u de dagvaarding, u bent betrokken in de aanrijding.
U dient de verzekering(en) in kennis te stellen dat u gedagvaard bent.
Zowel uw verzekering van de wagen als de verzekering van uw werk.
Indien rechtsbijstand uiteraard ook deze verzekering.

gino_ken
Topic Starter
Berichten: 10

#9 , 27 aug 2012 21:44

Franciscus ,ik zou geen dagvaarding hebben gekregen indien marsh hun werk goed hadden gedaan.Op vraag van de procureur zouden zij binnen de 150 dagen moeten aantonen hebben dat het slachtoffer is of was vergoed.Het enige wat ze hebben geprobeerd is meer uitstel te vragen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”