Verkeersovertreding

tomasolino
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeersovertreding

#1 , 12 aug 2012 11:17

Hallo :evil: ,

Ik heb een verkeersovertreding gekregen, zonder dat daar een vastelling van werd gemaakt.
(niet geflitst, niet aangesproken geweest door een agent, niets hoeven te tekenen)

Kan dat zo maar ? Zonder enige vastelling en bewijs van overtreding ?
Ben ik verplicht om deze boete te betalen ???

Graag jullie advies daaromtrent.

Mvg,
Thomas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 12 aug 2012 11:31

Hallo :evil: ,

Ik heb een verkeersovertreding gekregen, zonder dat daar een vastelling van werd gemaakt.
(niet geflitst, niet aangesproken geweest door een agent, niets hoeven te tekenen)

Kan dat zo maar ? Zonder enige vastelling en bewijs van overtreding ?
Ben ik verplicht om deze boete te betalen ???

Graag jullie advies daaromtrent.

Mvg,
Thomas
Waarom zou dat niet mogen? Dat is de normale gang van zaken. Uw overtreding is vastgesteld door een bevoegd persoon, en dat heeft bijzondere bewijskracht. Het is dus vastgesteld en bewezen (tenzij u het tegendeel onomstotelijk kan bewijzen). Uiteraard moet u betalen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 12 aug 2012 13:22

Ik heb een verkeersovertreding gekregen, zonder dat daar een vastelling van werd gemaakt.
(niet geflitst, niet aangesproken geweest door een agent, niets hoeven te tekenen)
En een vaststelling in de vlucht, ooit al van gehoord? Neen, u moet niet aangesproken worden, neen, er moet geen foto van zijn, neen, u hoeft niet akkoord te gaan, neen, ze moeten niet met witte handschoenen dit aan uw deur komen afgeven.

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#4 , 12 aug 2012 16:47

Ja, dat kan dus inderdaad. Ga voor jezelf na of je die overtreding effectief hebt begaan of niet. Indien ja: gewoon betalen. Indien nee: overwegen of het kan lonen om dit aan te vechten.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 12 aug 2012 23:51

De vaststelling is wel gebeurd dat is namelijk het proces-verbaal van een bevoegd ambtenaar.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”