Boete ontvang op verkeerde naam? Betwisten of niet?

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

Boete ontvang op verkeerde naam? Betwisten of niet?

#1 , 09 aug 2012 10:46

Beste leden,

Hoe gaat het? Met mij niet zo goed.
Ik heb een pv ontvangen van de politie (zie afbeelding).
De vraag is hoeveel is ongeveer de boete/straf ?

Kan ik het factuur betwisten, want ze hebben een grove fout gemaakt.
Het zit zo: Ik ben geadopteerd geweest, en ik heb een belgische naam. Op Mijn paspoort staat de naam van mijn geadopteerde ouders.
Nu de pv is gericht naar mijn echte naam, de naam van mijn vroegere land (Rwanda). Ik snap niet waar ze die gegevens halen, maar kan ik de pv betwisten om deze reden, want als de politie mij zouden tegenhouden, wat ze niet deden, dan hadden ze mijn echte naam (zoals geschreven staat op de identiteitskaart)

Kan iemand van jullie mij wijzer maken?

Bedankt leden.


Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 09 aug 2012 10:54

mi hebben ze jouw gegevens uit de databank van de dienst inschrijving voertuigen (DIV).
Verder is uw officiële naam degene waarmee je gekend bent bij de dienst bevolking neem ik aan? (ik sta open voor correctie)
Ook kan je jezelf afvragen of het wel ethisch verantwoord is om een boete proberen te ontduiken met behulp van een "detail", veronderstellend tenminste dat je eigenlijk impliciet akkoord gaat met de bevindingen in het PV maar je straf zou willen ontlopen...

Info over de mogelijke boete staat hier: http://www.wegcode.be/informatief/boetetarieven" onclick="window.open(this.href);return false;

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#3 , 09 aug 2012 11:02

mi hebben ze jouw gegevens uit de databank van de dienst inschrijving voertuigen (DIV).
Verder is uw officiële naam degene waarmee je gekend bent bij de dienst bevolking neem ik aan? (ik sta open voor correctie)
Ook kan je jezelf afvragen of het wel ethisch verantwoord is om een boete proberen te ontduiken met behulp van een "detail", veronderstellend tenminste dat je eigenlijk impliciet akkoord gaat met de bevindingen in het PV maar je straf zou willen ontlopen...
Ik had een navraag gedaan bij de div, en daar sta ik ingeschreven als Rosaline Segers (mijn belgische naam) alsook op het inschrijvingsbewijs.

Info over de mogelijke boete staat hier: http://www.wegcode.be/informatief/boetetarieven" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind niets terug van mijn overtreding alleen snelheidsboete.

Reclame

Alfred J
Berichten: 190

#4 , 09 aug 2012 11:05

Ik vind niets terug van mijn overtreding alleen snelheidsboete.
De grote tabel, onder "A. BOETETARIEVEN (exclusief snelheidsovertredingen)", boven snelheidsovertredingen... Beter kijken :)

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#5 , 09 aug 2012 11:14

Ik vind niets terug van mijn overtreding alleen snelheidsboete.
De grote tabel, onder "A. BOETETARIEVEN (exclusief snelheidsovertredingen)", boven snelheidsovertredingen... Beter kijken :)
Inderdaad, ik heb het gevonden. In welke kolom moet ik kijken, Minnelijke schikking of Rechtbank?

Xastheron
Berichten: 719

#6 , 09 aug 2012 11:17

Indien je rechtstreeks de boete thuis krijgt en zonder boe of ba betaalt = minnelijke schikking. Indien je verzet aantekent = rechtbank.

Lightning

#7 , 09 aug 2012 11:19

Voor deze overtreding (negeren rood licht + negeren verplichte rijrichting) zal het echter meer dan waarschijnlijk rechtbank worden.

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#8 , 09 aug 2012 11:19

Ik woon heel mijn leven in België en ik heb nooit brieven ontvangen op naam van mijn oorspronkelijke land.

Nu krijg ik die pv wel op mijn buitenlandse naam.

Ik snap er niks van. Maar misschien speelt dit in mijn voordeel.

Kan ik de brieven negeren en als ze me dagvaarden, argumenteren dat ik de persoon niet ben en dat mijn echte naam Segers is?

Xastheron
Berichten: 719

#9 , 09 aug 2012 11:24

Totdat men merkt dat persoon X en Rosaline Segers hetzelfde rijksregisternummer hebben, wat waarschijnlijk niet lang duurt. Het kan jou makkelijk een heel pak meer kosten als je bij verstek veroordeeld wordt.

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#10 , 09 aug 2012 11:41

Allee meen je dat nou, opgespoord en geseind, daarna in de boeien. Neen hoor ik ben geen crimineel, ik probeer hun fouten recht te zetten, waarom hadden ze mij niet tegen gehouden, wie weet is alles verkeerd wat ze zeggen, zoals door het rood licht rijden.

Alfred J
Berichten: 190

#11 , 09 aug 2012 11:46

ik probeer hun fouten recht te zetten, waarom hadden ze mij niet tegen gehouden, wie weet is alles verkeerd wat ze zeggen, zoals door het rood licht rijden.
Lees de brief:
"Daar wij in anoniem voertuig patrouilleerden hebben wij het voertuig niet staande gehouden, zodat wij onze initiële operatie konden verderzetten."

Zij waren met 2 en ze gaan daar niet over liegen. Bovendien weegt hun woord toch zwaarder door dan het jouwe. Je hangt er aan, aanvaard het.

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#12 , 09 aug 2012 12:30

Ik probeer alleen te weten komen of het mogelijk is die pv te betwisten door te argumenteren dat ze mijn echte naam niet hebben gebruikt maar dat van een "ander" land, wat totaal mijn naam niet meer was, sinds mijn 5 jaar.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 09 aug 2012 12:47

Ze hebben gewoon de naam gebruikt waaronder uw voertuis was ingeschreven. Het is niet omdat jij een andere naam gebruikt dat die ook is aangepast bij het DIV. Welke naam staat er op uw rose formulier (inschrijvingsbewijs)?

joeri_
Berichten: 1

#14 , 09 aug 2012 12:50

Terzijde: de datum lijkt ook verkeerd. (15/08/2012)

Turaki
Berichten: 6870

#15 , 09 aug 2012 13:06

Terzijde: de datum lijkt ook verkeerd. (15/08/2012)
Dit vormt een menselijke fout, en heeft geen gevolgen voor het PV.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”