Boete ontvang op verkeerde naam? Betwisten of niet?

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

Re: Boete ontvang op verkeerde naam? Betwisten of niet?

#16 , 09 aug 2012 13:08

haha, dat had ik niet gezien.
Laatst gewijzigd door segersrosaline op 09 aug 2012 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#17 , 09 aug 2012 13:09

Terzijde: de datum lijkt ook verkeerd. (15/08/2012)
Dit vormt een menselijke fout, en heeft geen gevolgen voor het PV.
Menselijke fout, zo makkelijk en het niet zien van een verkeersbord, is dit ook een menselijke fout.

Turaki
Berichten: 6870

#18 , 09 aug 2012 13:11

Terzijde: de datum lijkt ook verkeerd. (15/08/2012)
Dit vormt een menselijke fout, en heeft geen gevolgen voor het PV.
Menselijke fout, zo makkelijk en het niet zien van een verkeersbord, is dit ook een menselijke fout.
Neen, dit is een overtreding van het verkeersreglement (tenzij het niet goed zichtbaar was).

Reclame

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#19 , 09 aug 2012 13:29

Op mijn rose formulier staat de naam Rosaline Segers geschreven.

Omdat de pv op Verkeerde naam en Verkeerde datum opgesteld is , betekent het dat het in mijn voordeel is, om vrijspraak te krijgen?

beemka
Berichten: 52

#20 , 09 aug 2012 13:35

Normaal gezien hebben "ze" geen poot om op te staan. verkeerde naam en datum.
Maarheu...nie meer doen he!

Lightning

#21 , 09 aug 2012 13:39

De onjuiste vermelding van de datum van de feiten in het proces-verbaal en in de dagvaarding, maken een materiële vergissing uit en de correctie ervan is geen herkwalificatie van de feiten. Aangezien de beklaagde weet wat hem ten laste wordt gelegd, zijn de rechten van de verdediging niet geschonden, zodat de vergissing niet leidt tot de nietigheid van het proces-verbaal en de dagvaarding." (Pol. St.-Niklaas 3 maart 1999 T.A.V.W. 1999, 318.)
Een proces-verbaal dat een verkeerde datum vermeldt waarop de inbreuk is gepleegd, is niet nietig maar verliest wel zijn bijzonder bewijswaarde en kan dus slechts gelden als gewone inlichting die door de rechter soeverein wordt beoordeeld, rekening houdend met de rechten van verdediging" (Cass. 6 december 1988, Verkeersrecht, 1989/82.)

Alfred J
Berichten: 190

#22 , 09 aug 2012 13:46

Datum staat bovenaan wel correct, volledig uitgeschreven. Maakt het nog wat leuker.

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#23 , 09 aug 2012 14:18

De onjuiste vermelding van de datum van de feiten in het proces-verbaal en in de dagvaarding, maken een materiële vergissing uit en de correctie ervan is geen herkwalificatie van de feiten. Aangezien de beklaagde weet wat hem ten laste wordt gelegd, zijn de rechten van de verdediging niet geschonden, zodat de vergissing niet leidt tot de nietigheid van het proces-verbaal en de dagvaarding." (Pol. St.-Niklaas 3 maart 1999 T.A.V.W. 1999, 318.)
Een proces-verbaal dat een verkeerde datum vermeldt waarop de inbreuk is gepleegd, is niet nietig maar verliest wel zijn bijzonder bewijswaarde en kan dus slechts gelden als gewone inlichting die door de rechter soeverein wordt beoordeeld, rekening houdend met de rechten van verdediging" (Cass. 6 december 1988, Verkeersrecht, 1989/82.)
Jij bent goed in rechten :-)

Met andere woorden, ik kan vrijspraak krijgen.

Turaki
Berichten: 6870

#24 , 09 aug 2012 14:22

Met andere woorden, ik kan vrijspraak krijgen.
Lees goed, de rechter dient de waarde hiervan te beoordelen. En wie gaat hij geloven, 2 agenten die geen belang hebben bij liegen, of u? Ontken de feiten, en krijg waarschijnlijk een zwaardere straf. Excuseer u voor de rechter, en u krijgt misschien een lichtere straf.

Franciscus
Berichten: 38596

#25 , 09 aug 2012 15:32

In principe worden de gegevens van eigenaar nummerplaat overgenomen van DIV.
Dus is daar een fout gemaakt want hoe zouden de inspecteurs uw naam weten ZONDER u te hebben tegengehouden.
Dus om een af andere reden is uw oorspronkelijke naam gelinkt en niet uw adoptief naam.

Goede raad .... best eens naar uw kwartierinspecteur gaan.
Feit dat men u fout heeft gelinkt 'kan' u veel problemen geven.
Uw RijksRegisternummer zal idd hetzelfde zijn maar bij bepaalde registers wordt de foute link gelegd.
Het laatste wat u zal willen is dat u wordt opgepakt wegens identiteitsfraude aan een buitengrens Schengen.
En leg het daar dan maar eens uit. (vb luchthaven New-York).
Het is niet uw fout maar laat het niet duren.

Voor de rest zie hierboven.

Turaki
Berichten: 6870

#26 , 10 aug 2012 14:34

weet je wat het is?
Ik denk dat de politie gewoon tricky speelt. Als de rechter mijn vreemde naam leest, dat die ook anders oordeelt dan als er Segers Rosaline staat.

Kan toch?
En waarom zouden ze dit doen? Heeft u reeds bij het DIV gehoord of uw naam daar wel juist is?

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#27 , 10 aug 2012 14:58

Ja, ik ben zelf bij de div geweest en daar staat het wel juist. Begrijp er niks van.

Turaki
Berichten: 6870

#28 , 10 aug 2012 16:14

Uw naam moet volgens mij ergens foutief vermeld staan (rijbewijs?). Neem eventueel eens contact op met de politie zodat ze u kunnen vertellen waar ze deze naam vandaan hebben gehaald?

Oude Belg
Berichten: 3192

#29 , 11 aug 2012 15:25


Met andere woorden, ik kan vrijspraak krijgen.
Nee, de fouten worden gewoon rechtgezet in een "navolgend proces-verbaal" Vrijspraak? Zeer onwaarschijnlijk. U hebt een overtreding begaan en die is vastgesteld door bevoegde personen. Een andere naam, of een fout in de datum betekent absoluut niet dat de overtreding op zich niet begaan is.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”