Specifieert de desbetreffende code dan specifiek dat de verlichting aan een moto vooraan beperkt moet zijn tot 1 lamp? Als dezelfde functie vervuld wordt door meerdere lampen... Of misschien ben ik nu wel aan het lastig doen...Als je moto's bekijkt zijn er meerderen die 2 extra lampen hebben vooraan, die ze ook doen branden, voor mij geen probleem, voor de wet wel blijkbaar, MAAR als de fabrikant nu zelf als optie die mogelijkheid aanbied via zijn optie cataloog wat dan ?
Ook: er bestaat nog altijd iets als een conformiteitsattest. Hierin staat opgelijst hoe het voertuig uitgevoerd is (ineengestoken door fabrikant). Om een gelijkvormigheidsattest te mogen uitschrijven, moet het betreffende voertuig eerst gekeurd worden door een onafhankelijk orgaan enz enz. Dus tenzij de in België niet legale optie in België niet verkrijgbaar is en je specifiek de moto in Verweggistan hebt besteld en dan geïmporteerd hebt en dan... maar dan moest je de geïmporteerde moto waarschijnlijk ook eerst laten keuren...
Verder over dat conformiteitsattest: Als je zelf, een vriend, een amateur, een professional of wie dan ook een aanpassing doet zodat niet langer voldaan is aan het conformiteitsattest, dan moet je deze oplijsten en als addendum bij het attest voegen. Daarna kan het zijn dat bij keuring wordt gesteld dat het voertuig niet langer op de openbare weg mag gebruikt worden (zoals bvb bij rallywagens).