Verkeersoverlast

GertV76
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeersoverlast

#1 , 30 jul 2012 20:45

Ik woon in een straat die overgaat op een verkavelingsweg. Over het algemeen komt hier enkel verkeer van de 7 huizen die hoger gelegen zijn dan het mijne en van de landbouwers die hun grond bewerken in het veld, met andere woorden, een zeer rustige straat.

Sinds één jaar is er aan het begin van de verkaveling een bedrijf gevestigd. (uitbater heeft alle vergunningen om zijn activiteiten uit te voeren)
Zijn activiteiten gaan echter gepaard met het aan en afrijden van zwaar vervoer voor aan-en afvoer van materiaal alsook de uitbater zelf die zijn buldozer gebruikt om naar zijn huis elders in het dorp te rijden en dit meerdere malen per dag.

In mijn ogen heb ik last van verkeersoverlast.

Kan ik hiervoor naar een rechtbank stappen en indien ja, welke is bevoegd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 30 jul 2012 21:03

Als er een andere toegangsweg mogelijk is, kan u de gemeente vragen om maatregelen te treffen die zwaar vervoer ontmoedigen of verbieden in uw straat. Ze zijn echter niet verplicht om hierop in te gaan. Verder is er niets aan te doen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”