Betalen of niet betalen ?

Littlebugger25
Topic Starter
Berichten: 1

Betalen of niet betalen ?

#1 , 23 jul 2012 10:48

Hallo,

Ik ben afgelopen jaar op 20/12/2011 geflitst geweest tegen 68km/u in een zone 50. Dit resulteerde in een boete van 60 euro, maar met de opstelling van de flitswagen was toen volgens mij iets niet pluis.

Deze stond heel ver op prive terrein geparkeerd voor te flitssen, er zijn toen meerdere dorpsgenoten geflits. Nu ik heb de boete niet betwist omdat ik er te hard had gereden.

In de brief staat " Een afschrift van onderhavig Pv, werd verzonden aan de houder van het kentekenplaat, met antwoordformulier, op datum van 27 DEC. 2012. In de komende dagen zal de houder van de kentekenplaat een tweede schrijven toegestuurd worden met een uitnodiging om de onmiddelijke inning te betalen voor het bedrag van 60 euro op een centrale bankrekening met een gestructereerde referentie".

Nu na een maand had ik nog niks ontvangen en kwam ik toevallig een van de schepenen van de gemeente tegen, en ik legde dit geval uit omdat het al een maand was overgegaan en ik niks meer gehoord had van een betaling, volgens hem waren er toen al een deel mensen met klachten geweest op het gemeentehuis over de plaatsing van de flitswagen !

Nu vandaag 23/07/2012 krijg ik mijn Voorstel tot onmiddelijke inning in de bus bijna 7 maanden na het eerste schrijven !

Moet ik dit nu nog betalen ? Er staat toch duidelijk in de komende dagen, dat zijn wel geen bijna 7 maanden. Kan ik hier nog iets aan doen of gewoon betalen ?

Mvg

Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 23 jul 2012 18:24

Betalen uiteraard. De overtreding is begaan, er is geverbaliseerd, er is een bijzondere bewijslast (de foto), .... U ontsnapt dus iet aan de boete. Er mag geflitst worden vanaf privéterrein (ook langs voor, en ook zonder witte handschoenen trouwens). Normaal gezien betaalt u € 70/80 : € 60 is dus een soldenprijsje. U kan het betwisten en dan wordt u veroordeeld door de politierechtbank. Dat kost u €60 tot €3000 (maal 6), + gerechtskosten en bijdrage slachtofferfonds.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 23 jul 2012 19:40

Er is nog geen sprake van verjaring, en de term "in de komende dagen" legt geen verplichting op. Betalen dus.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”