15 km te snel, een zware fout?

wonderingwhy
Topic Starter
Berichten: 118

15 km te snel, een zware fout?

#1 , 20 jul 2012 21:52

Vandaag ontving ik een boete voor te snel rijden. Ik was geflitst op een baan waar ik maar 70 mocht, tegen een snelheid van 91 km/uur. Gecorrigeerd was dit 85 km/uur. Te betalen bedrag? 100 euro

Op zich allemaal geen probleem, ik ontken zeker niet de fout, doch heb ik een vraag... Volgens mijn echtgenote zou dit een zware fout zijn waarvoor ik mijn rijbewijs kan verliezen. Klopt dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 20 jul 2012 21:56

Nee dat klopt niet. Men stelt U via onmiddellijke inning een bedrag van €100 voor. Als U betaalt blijft het daarbij.

Hawkee
Berichten: 160

#3 , 21 jul 2012 07:50

Worden geclassificeerd als zware overtredingen van de derde graad :
Boete : 550 tot 2.750 euro, intrekking rijbewijs van 8 dagen tot max. 5 jaar, voor het besturen van motorvoertuigen.
300 euro bij onmiddellijke betaling > enkel geldig voor buitenlanders

De toegelaten maximumsnelheid met 40 km/u hebben overschreden of met meer dan 20 km/u in zones waar de snelheid tot 30 km/u beperkt is, in woongebieden en in schoolomgevingen.
dus maw je mocht nog 39 km te rap gereden hebben en dan zou het nog niet ingetrokken worden :)
maar ik raad het toch niet aan om het te doen :p

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”