zone parkeren Vinci Park

erichood
Topic Starter
Berichten: 1

zone parkeren Vinci Park

#1 , 20 jul 2012 14:45

borden voor zone parkeren in Mechelen staan alleen aan de rechterkant van de weg.
Enkele jaren geleden heb ik daar tweemaal een boete opgelopen, omdat ik die borden niet gezien heb.
Blijkt dat er rechts aan een tweebaansweg een bord staat.
Nu is mijn vraag, is het wettelijk toegestaan om alleen aan de rechterzijde een bord te plaatsen, dat dus bij druk verkeer niet van op de linkerbaan te lezen is?
Is men niet verplicht om aan de linkerzijde ook geen bord te plaatsen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 20 jul 2012 16:17

Uit de wegcode:
Artikel 65.5. Signalisatie met zonale geldigheid
4. Het verkeersbord betreffende het begin van een zone waar een bijzonder verbod of een bijzondere regel inzake parkeren van toepassing is, wordt rechts geplaatst aan elke toegang tot deze zone.
Het mag links herhaald worden.

Het is niet verplicht om dit links te herhalen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 23 jul 2012 18:40

1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
[BS 09.12.1975]
Titel I: Inleidende bepalingen
Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

guiclo
Berichten: 35

#4 , 31 jul 2012 22:43

Ik woon ook in Mechelen en heb destijds Bart Somers hierover ingelicht, waar ik woon heb ze de verkeersborden E9a komen weghalen en meters gezet.
Het bord dat aantoond dat het betalend parkeren is in de binnenstad is onwettig vermits het hier gaat om aanwijzingsborden.

In elke straat die betalend parkeren is moet geleid worden door het bort E9a met onderbord betalend.
Echter is deze in enkele straten in Mechelen niet het geval.
En het aanwijzingsbord staat in geen enkel verkeersreglement getekend.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”