retributie

lohabra
Berichten: 1015

Re: retributie

#31 , 25 okt 2012 20:26

Is er al een vervolg bij deze zaak? Er zijn nog meer gemmentes waar er borden P gebruikt worden zonder onderbord in een zone betalend parkeren.
Onderborden zijn dan ook niet voorzien voor signalisatie met zonale draagwijdte..

De betekenis van een signalisatie met zonale geldigheid kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een zwart opschrift of symbool.

Evenwel mag, voor wat betreft het verkeersbord E9a, het opschrift of het symbool in het wit op de blauwe achtergrond van het bord aangebracht worden.


Maw, op een het zonebord zélf, niet op een daaronder geplaatst onderbord.
Aangezien de parkeermeters en parkeerautomaten gelijkstaan met verkeersborden en zij uit zichzelf bindend zijn,..." . De parkeerautomaat is duidelijk zichtbaar op de foto hier vroeger gepost .
Kan je me vertellen waar (in welk artikel) dat in de wegcode zou staan :?:
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#32 , 25 okt 2012 20:37

Kan je me vertellen waar (in welk artikel) dat in de wegcode zou staan :?:
Niet in wegcode, maar in plaatsingsvoorwaarden (heb het zelf ook even nagekeken).

lohabra
Berichten: 1015

#33 , 25 okt 2012 21:09

Kan je me vertellen waar (in welk artikel) dat in de wegcode zou staan :?:
Niet in wegcode, maar in plaatsingsvoorwaarden (heb het zelf ook even nagekeken).
Hmm, zou kunnen. Dan heb ik er idd ergens over gelezen. Waar in de plaatsingsvoorwaarden ergens?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#34 , 25 okt 2012 21:12

Artikel 11.7

freelance
Berichten: 2615

#35 , 25 okt 2012 22:45

Zoals gezegd : Artikel 11.7 .
DE grote verwarring die hier heerst , is dat een bord parkeren toegelaten verondersteld wordt GRATIS te zijn , wat het niet noodzakelijk hoeft te zijn.
Weinig is tegenwoordig nog gratis , dus je kunt beter uit je doppen kijken op het openbaar domein .
We horen trouwens niets meer van TS ( hopelijk niet veroordeeld tot een gevangenisstraf , en aldaar niet in de mogelijkheid het forum te bezoeken ....) :mrgreen:
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Johan21
Berichten: 18

#36 , 22 nov 2012 13:13

Sorry voor het laattijdige antwoord.
Ik mocht van parkeerbeheer niets meer vernemen.
Blijkbaar vonden zij plots mijn argumenten wel aanvaardbaar?
Mochten zij van gedachten veranderen laat ik het zeker weten.
Bedankt voor de hulp allemaal.

@freelance:
65.5. Signalisatie met zonale geldigheid
6. De reglementering geldt in gans de aldus afgebakende zone, behoudens, voor wat het parkeren betreft, op plaatsen waar door middel van verkeerstekens een andere parkeerregeling is voorzien.

De wegcode spreekt u tegen. Bord E9a heft wel degelijk het zonaal parkeren op.
Hier had geen bord mogen staan, of één dat duidelijk aangaf dat het om betalend parkeren gaat.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”