parkeerticket

wim gijsels
Topic Starter
Berichten: 1

parkeerticket

#1 , 16 jul 2012 10:29

Een tijdje geleden was ik in Zottegem aan het station. Er stond een tijdelijk, verplaatsbaar bordje, "verboden parkeren met een onderbord van 23/6 - 26/6." Aangezien het 21/6 was, parkeerde ik op de vrije parkeerplaats achter dit bord.

Toen ik terugkwam zat er toch een parkeerticket onder de ruitenwisser omdat ik de parkeerschijf niet had gezet. Nochtans vermeldde dit tijdelijk bord niet het verplicht verbruik van de parkeerschijf.

Wel stond er een 10 - 15m voor dit bord een blauw bord parkeerzone met daaronder een onderbord parkeerschijf. Een bord dat ik niet had opgemerkt. Het tijdelijk bord stond echter een stukje achter dit bord en vermeldde dus niet parkeerschijf verplicht.

M.i is het parkeerticket dat ik ontving niet geldig aangezien dit tijdelijk bord niets vermeldde.
Op z'n minst wordt er hier een zeer verwarrende en onduidelijke situatie gecreëerd.

Graag uw reactie.


Met vriendelijke groeten


Wim Gijsels

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
digits
Berichten: 224

#2 , 16 jul 2012 11:08

Waarom zou dat tijdelijke bord, dat nog niet geldig was, invloed hebben op een permanent verkeersbord dat 'altijd' geldig is ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2012 11:49

U zegt het zelf: er stond een "zonebord" dat aangeeft dat de parkeerschijf verplicht is. Jammer voor u, maar de "zondeborden" zijn inderdaad iets nieuws om de brave, goedmenende belastingsbetaler nog meer uit te melken: ze creëren inderdaad veel onduidelijkheid, maar juridisch gezien zijn ze in orde. Je zal dus moeten betalen.

Ik ben zelf echt tegen dit soort "zoneborden". Ik ben er echt van overtuigd dat ze enkel en alleen dienen om moedwillig verwarring en onduidelijkheid te creëren en er zo voor te zorgen dat er meer inkomsten uit boetes gegenereerd worden. Maar ja, juridisch is alles in een mooi jasje gegoten, waardoor je er zo goed als niets tegen kunt doen... Eén onopvallend "zonebord" tussen de bomen, verkeerslichten, reclame en andere verkeersborden, bij het inrijden van Beveren moet je dan maar zien op te merken en onthouden voor als je in Beveren parkeert? Dat is de theorie. De praktijk: iedereen die nog nooit in Beveren geweest is, merkt dit bord niet op, weet van niets en heeft gegarandeerd een boete vast. De tweede keer weet je het uiteraard wel...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”