Nog gevolgen na betaling onmiddelijke inning?

kenn
Topic Starter
Berichten: 6

Nog gevolgen na betaling onmiddelijke inning?

#1 , 12 jul 2012 16:07

Beste forumbezoeker

Onlangs heb ik een pv ontvangen met onmiddellijke vordering voor betaling 150 euro wegens negatie van het rode licht als fietser.
Dit betreft een T kruispunt, waar ik langs het rechte stuk, langs het fietspad naast de baan rechtdoor ben gereden (ik doorkruis geen verkeersstroom). Behoudens een oversteekplaats waar men overal mee moet rekening houden is er van gevaar geen sprake. Dit is dan ook een plaats waar ik veel fietsers het licht zie voorbij rijden, zeker bij regenweer omdat ze denken dat ze daar dan nodeloos stilstaan. Jammer genoeg is daar nog geen verkeersbord die fietsers toelaat om daar door te rijden, langs die ene rechte kant van het kruispunt.

Met het oog op principe van de wet erken ik mijn fout (rood is rood) en zal ik die onmiddellijke inning betalen die wordt voorgesteld in de ontvangen pv.

Nu is mijn vraag:
Gebeurt daar verder nog iets mee na betaling en houdt de politie dat bij in een databank of strafregister?

Ik zit er wel heel erg verveeld mee, daar ik altijd een voorstander ben van veilig rijden en goed de wegcode volg zowel op de fiets als in de auto.
Heb nog nooit een bekeuring ontvangen en ben nog nooit in aanraking geweest met politie of gerecht.

Kan ik nu later, bij de kleinste overtreding dan ook (bvb 3km/u te snel rijden), hiermee terug geconfronteerd worden en dan een dubbele bestraffing krijgen, omdat ik ooit al een bekeuring heb gehad nu?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher
Berichten: 483

#2 , 13 jul 2012 11:06

"(ik doorkruis geen verkeersstroom). Behoudens een oversteekplaats waar men overal mee moet rekening houden is er van gevaar geen sprake. Dit is dan ook een plaats waar ik veel fietsers het licht zie voorbij rijden, zeker bij regenweer omdat ze denken dat ze daar dan nodeloos stilstaan." Iedereen doet het, ik dus ook,...er was absoluut geen gevaar...

Kijk, een belangrijke les hier, is dat iedereen fouten maakt. Vandaar die minnelijke schikking. En vandaar dat bij een minnelijke schikking en onmiddellijke inning alles verdwijnt. Geen strafblad, geen databnk, geen wettelijke herhaling.

Dus:
-150€ betalen, en de kous is af
- niet meer door het rood rijden

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”