Parkeerboete geen parkeerschijf Middelkerke

dapje1983
Topic Starter
Berichten: 30

Parkeerboete geen parkeerschijf Middelkerke

#1 , 02 jul 2012 22:48

Op 01/07/2012 zat er een parkeerboete achter mijn ruitenwissers wegens het geen parkeerschijf.
Ik ben Middelkerke binnen gereden en heb nergens een bord zien staan dat Middelkerke een volledige blauwe zone is.
Op de Spermaliestraat, ter hoogte van het politiebureau ben ik de Tijl Uilenspiegellaan ingereden om mij ergens te kunnen parkeren. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Westendelaan onmiddelijk rechts afgeslaan omdat ik ter hoogte van huisnr 7 een parkeerplaats zag.
Op de hoek van de Tijl Uilenspiegellaan en de Westendelaan staat er ook geen verkeersbord met aanduiding van parkeerschijf. Ook op het kruispunt Oudestrijdersplein met de Westendelaan staat hiervan ook geen aanduiding.
Toch mocht ik een boete terug vinden achten mijn ruitenwissers met als vaststelling 'Parkeerschijf - Geen'

Is dit terecht? Moet er niet op elke hoek van de straat een bord staan met deze melding of herhaling?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 02 jul 2012 23:25

Indien er een zonebord staat, moet dit niet herhaald worden. Indien er geen zonebord staat, dient dit wel na elk kruispunt herhaald te worden.

dapje1983
Topic Starter
Berichten: 30

#3 , 03 jul 2012 19:39

Er stond een zonebord verder in de straat, maar niet waar ik voorbij gereden ben. En aan de overkant van de straat staat er borden met parkeren met parkeerschijf maar doorstreept.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 03 jul 2012 19:50

Er stond een zonebord verder in de straat, maar niet waar ik voorbij gereden ben. En aan de overkant van de straat staat er borden met parkeren met parkeerschijf maar doorstreept.
Weet u ongeveer ter hoogte van welk huisnr deze borden staan?

dapje1983
Topic Starter
Berichten: 30

#5 , 03 jul 2012 20:38

Zonebord stond ongeveer aan huisnr 37-35 en ik heb een boete aan huisnr 7. Over deze volledige lengte met daartussen nog een straat (waar ik dus uitkwam) staat er geen bord.

dapje1983
Topic Starter
Berichten: 30

#6 , 03 jul 2012 20:40

Ik heb foto's genomen, zou ze anders hierop zetten als voorbeeld maar het lukt me niet om foto's toe te voegen

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 03 jul 2012 21:15

Een link naar google maps street view?

dapje1983
Topic Starter
Berichten: 30

#8 , 03 jul 2012 21:18

http://maps.google.be/maps?hl=nl&cp=7&g ... a=N&tab=wl" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki
Berichten: 6870

#9 , 03 jul 2012 21:40

Link is niet duidelijk, ik zie enkel de kaart. Om een link uit street view te kopieren, moet u op het ketting-symbool klikken links van het street view beeld. Naast dit kettingkje staat er ook een printersymbool.

dapje1983
Topic Starter
Berichten: 30

#10 , 03 jul 2012 22:13

http://maps.google.be/maps?q=Westendela ... 71.62,,0,0" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zou beter moeten zijn :-)

Turaki
Berichten: 6870

#11 , 03 jul 2012 22:37

Zou het kunnen dat deze borden nieuw zijn, en nog niet op street view staan? Ik zie ze toch niet...

In elk geval, indien u voorbij het zonebord stond, moest u een parkeerschijf leggen. Daar u vanuit een andere straat kwam, gaat u dat specifieke bord niet gepasseerd zijn, maar heeft u op een ander moment een gelijk zonebord tegengekomen. Vanaf zulk bord, tot aan het grijze doorstreepte, geld de bepaling van dat zonebord, en dit moet niet herhaald worden. Dat er over de volledige lengte, met nog wat kruispunten eventueel, geen ander bord staat, wil dus zeggen dat u nog steeds in die zone zat, waar de regels van het bord gelden.

Stond u voorbij het grijze doorstreepte zonebord, dan moest u natuurlijk geen parkeerschijf leggen.

dapje1983
Topic Starter
Berichten: 30

#12 , 04 jul 2012 20:34

Het zal dus betalen worden:-(
Merci voor de uitleg

krisje1973
Berichten: 281

#13 , 06 jul 2012 23:49

In Middelkerke steeds oppassen, heel die zone is betalend.
Zelfs voor mensen met een kaart van een handicap.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”