Verkeersbord C1, overtreding ..

Zetrox
Topic Starter
Berichten: 21

Verkeersbord C1, overtreding ..

#1 , 28 jun 2012 19:32

Hey,

Ik heb een overtreding begaan. Ik heb namelijk door een verkeerdebord C1 gereden. Ik heb het verkeerdsbord totaal niet gezien doordat er een voertuig voor stond en ik gewoon hersenloos deze gevolgd heb. Resultaat: stond een wijkagent met een papier in zijn hand. Ik heb me dan maar omgedraait (stond te praten met bestuurders) maar zag hem toch dingen opschrijven.

Ik heb nu 2jaar en 2-3 maand mijn rijbewijs en ben ervan bewust dat dit 3rde graad overtreding is. Iemand die me kan vertellen of ik mijn rijbewijs kwijt ben?
In beroep ga ik zoiezo niet doen.. heb het bord wel niet goed gezien door de bestuurder voor mij, maargoed dat is geen excuus moest maar beter opletten.
Alvast Dank.
Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 28 jun 2012 20:06

uw rijbewijs gaan ze daar zeker niet voor afnemen, u zal waarschijnlijk een minnelijke schikking krijgen waarbij u op het antwoord formulier uw versie van de feiten (zicht geblokkeerd door voertuig) kan noteren.

Zetrox
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 28 jun 2012 20:09

Misschien bij te vermelden: het verkeersbord was geplaatst op zo'n "hek" dus niet een paal. Want ik rij die baan dagelijks en had er dus ook geen idee van dat dit bord er ineens stond.
Daarom dus omdat het zo laag hangt dat ik het niet kon zien door een auto.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 28 jun 2012 20:10

Nadar afsluiting : was daar iets aan de hand een markt of zo?

Zetrox
Topic Starter
Berichten: 21

#5 , 28 jun 2012 20:54

Nee, ze zijn daar het voetpad aan het herleggen.

lohabra
Berichten: 1015

#6 , 28 jun 2012 21:23

Probeer om, indien mogelijk, bewijsmateriaal te verzamelen van het feit dat het verkeersbord voor u onvoldoende zichtbaar was op het ogenblik van de vaststellingen. Indien dit afdoende bewezen geacht wordt, kan u eventueel artikel 5 inroepen (bindende kracht van verkeerstekens).
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 28 jun 2012 21:51

Bord moet wel rechts van u staan.
Kwam je van achter de hoek? stond daar een bord verboden links/rechts afslaan
Was dat een vrachtwagen verbonden aan de werken?
zie ook
9.5. Verkeersbord C31. Verbod aan het volgend kruispunt af te slaan in de richting door de pijl aangegeven.


1° Dit verkeersbord wordt geplaatst in de onmiddellijke nabijheid van het kruispunt. Het moet links herhaald worden op rijbanen met éénrichtingsverkeer waarvan de breedte het verkeer in meerdere files toelaat.

2° Het mag niet geplaatst worden indien het verbod niet het geheel van de dwarsweg betreft.

3° Indien de bestuurder in de onmiddellijke nabijheid van de ingang van een kruispunt een verkeersbord C1 niet kan zien dat op een weg van dit kruispunt geplaatst is, mag een verkeersbord C31 geplaatst worden als waarschuwing van het verkeersbord C1, behalve indien het afslaan in dezelfde richting op een andere weg van het kruispunt toegelaten is. Telkens als het mogelijk is zal evenwel het verkeersbord D1 of D3 gebruikt worden in plaats van het verkeersbord C31.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”