Parkeerboete verpleegkundige in Brugge

Lovertje
Topic Starter
Berichten: 10

Parkeerboete verpleegkundige in Brugge

#1 , 26 jun 2012 13:13

Tijdens mijn ronde als thuisverpleegkundige heb ik enkele huisbezoeken midden in het centrum van Brugge.
Laatst kreeg ik een parkeerboete omdat ik niet reglementair geparkeerd stond.

Dit is inderdaad zo. MAAR ... op deze plaats kun je zo goed als nooit parkeren in de straat, tenzij je je parkeert in de ondergrondse parking.

Dwz dat je als verpleegkundige eerst een plaatsje moet gaan zoeken in de ondergrondse parking, dan te voet naar je pt gaan om hooguit 15' binnen te zijn. Daarna weer te voet naar de parkeerplaats, betalen en terug weg.
Qua tijd is dit haast niet te doen. Je verliest te veel tijd, je moet onnodig veel betalen, ...

De plaats waar ik steeds mijn wagen zet, is een breed stuk waar vrachtwagens en personenwagens met gemak kunnen passeren.
Ik leg ook steeds mijn kaartje vooraan waarop mijn telefoonnummer staat en de tekst 'thuisverpleegkundige op dringend huisbezoek'.

Kan je hiertegen iets beginnen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2
Berichten: 785

#2 , 26 jun 2012 13:21

In Brugge kunnen zorgverstrekkers een parkeerkaart aanvragen in sommige gevallen: http://www.brugge.be/internet/nl/Mobili ... rkaart.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze boete zal u wel dienen te betalen gezien u niet over dergelijke kaart beschikt.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 26 jun 2012 13:29

Nu ook handelsvertegenwoordigers of halen van brood bij de bakker kunnen dezelfde argumenten aanhalen.
U bent GEEN uitzondering uw bent geen hulpverleningsvoertuig dat uitgerust is met een zwaailicht enz dus valt u onder de algemene regels van verkeerswet en wegcode.
Dringend huisbezoek is geen vrijgeleide.
Het is wel zo dat nogal wat gemeenten wat het tijdsgebonden parkeren betreft idd een specifieke kaart uitreikt.
U hebt een PV ontvangen .... zet uw argumentatie uiteen bij de rechtbank ...mogelijk toont de rechter begrip.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 jun 2012 14:19

In Brugge kunnen zorgverstrekkers een parkeerkaart aanvragen in sommige gevallen: http://www.brugge.be/internet/nl/Mobili ... rkaart.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze boete zal u wel dienen te betalen gezien u niet over dergelijke kaart beschikt.
Zal volgens mij geen oplossing zijn, want stelt gebruiker enkel vrij van betaling of het leggen van de parkeerkaart in de blauwe zone. Ze zal dus nog steeds op een gereglementeerde en toegestane plaats moeten gaan staan.

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 26 jun 2012 15:33

Tijdens mijn ronde als thuisverpleegkundige heb ik enkele huisbezoeken midden in het centrum van Brugge.
Laatst kreeg ik een parkeerboete omdat ik niet reglementair geparkeerd stond.

Dit is inderdaad zo. MAAR ... op deze plaats kun je zo goed als nooit parkeren in de straat, tenzij je je parkeert in de ondergrondse parking.
Gaat idd voor iedereen op. Tenzij in dringende uitzonderlijke gevallen (en thuisverpleging is niet dringend, noch uitzonderlijk, ook al krijgt u van uw werkgever te weinig tijd), moet u reglementair parkeren, net als iedereen anders.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 26 jun 2012 15:53

Herleid tot de essentie :
Laatst kreeg ik een parkeerboete omdat ik niet reglementair geparkeerd stond.
Dit is inderdaad zo.
Kan je hiertegen iets beginnen?
Neen dus.
MAAR ... op deze plaats kun je zo goed als nooit parkeren in de straat, tenzij je je parkeert in de ondergrondse parking.
Dwz dat je als verpleegkundige eerst een plaatsje moet gaan zoeken in de ondergrondse parking, dan te voet naar je pt gaan om hooguit 15' binnen te zijn. Daarna weer te voet naar de parkeerplaats, betalen en terug weg.
Qua tijd is dit haast niet te doen. Je verliest te veel tijd, je moet onnodig veel betalen, ...
Dat zijn dus normale beroepsonkosten.
U moet zien dat u deze direct of indirect vergoed krijgt.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”