Voorlopig rijbewijs

parkiet
Berichten: 1

Re: Voorlopig rijbewijs

#16 , 04 jul 2012 00:52

hallo,
ik ben dondermorgend tegengehouden door de politie vanwege men gordel.
heb toen men rijbewijs afgeveven en ik rij met een voorlopig rijbewijs zonderbegeleider dus een voorlopig van 18m.
er mag normaal 1pasagier meerijden met een rijbewijs en ouder dan 24j,maar er reden 2personen met me zonder rijbewijs.
kan er me iemand helpen wat zou men straf zijn ?zou men rijbewijs ingetrokken worden of een boete?of allebij en hoeveel ongeveer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie
Berichten: 164

#17 , 04 jul 2012 08:39

hallo,
ik ben dondermorgend tegengehouden door de politie vanwege men gordel.
heb toen men rijbewijs afgeveven en ik rij met een voorlopig rijbewijs zonderbegeleider dus een voorlopig van 18m.
er mag normaal 1pasagier meerijden met een rijbewijs en ouder dan 24j,maar er reden 2personen met me zonder rijbewijs.
kan er me iemand helpen wat zou men straf zijn ?zou men rijbewijs ingetrokken worden of een boete?of allebij en hoeveel ongeveer?
Overtreding 1ste graad (niet dragen van gordel) => minnelijke schikking van 50 euro.
Wel al geen goede gewoonte he, nu al geen gordel dragen tijdens je "leerperiode" ;-)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 04 jul 2012 10:48

Ik denk dat die gordel het minste van zijn problemen is. Het meenemen van passagiers terwijl dit niet mag, is een andere zaak!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

sheepie
Berichten: 164

#19 , 04 jul 2012 12:43

Ik denk dat die gordel het minste van zijn problemen is. Het meenemen van passagiers terwijl dit niet mag, is een andere zaak!
Whoops... had erover gelezen... Dacht dat het enkel ging om het niet dragen van een gordel.... Das idd een andere zaak!

Kingfisher
Berichten: 483

#20 , 04 jul 2012 13:09

Als de twee medepassagiers uw grootouders zijn die u naar huis aan het voeren was, dan kan het nog meevallen. Maar als het twee minderjarige maten zijn, die u naar cafe aan het brengen was, dan gaat het pijn doen. Boete+ uitstel rijbewijs+ theoretisch opnieuw afleggen.

Franciscus
Berichten: 38592

#21 , 04 jul 2012 18:28

Misschien beter een eigen topic starten.....
Heeft parket het voorlopig RB niet onmiddellijk ingetrokken?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”