Boete voor oversteken naast zebrapad...

VDG2
Berichten: 785

Re: Boete voor oversteken naast zebrapad...

#16 , 18 jun 2012 16:40

Met stoer zijn heeft dit niets te maken, ik zou niet weten wat daar stoer aan is... Ik vraag me gewoon af of ze tijd gaan verspillen aan zo een banaal iets...
Met zekerheid kan je dat nooit zeggen, maar uit ondervinding kan ik u meedelen dat ze daadwerkelijk voor dergelijke zaken u laten voorkomen. Zelf al heb je gegronde argumenten aangebracht waarom u de boete niet zou moeten betalen.

Een goede raad is dus de boete netjes betalen i.p.v. aan te vechten, gezien u geen enkel valabel argument kan aanbrengen, en volgende maal het zebrapad gebruiken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#17 , 18 jun 2012 17:00

Ik denk dat alles al is gezegd.

Laten we het gewoon houden op normvervaging, een gebrek aan respect voor gezag of anderen, een gebrek aan oorvegen tijdens de jeugd, een teken aan de wand voor onze falende maatschappij, enz.

TommyG
Topic Starter
Berichten: 7

#18 , 18 jun 2012 17:04

Tja, ik zal dan maar gewoon de boete betalen... En volgende keer ik in aanraking kom met de wet zal ik hen naar de mond spreken en zeker niet tegenspreken want dat is verboten...

Ik vind het toch zeer frustrerend, ik zie elke dag meerdere overtredingen die ongestraft blijven, en dit gaan ze dan bestraffen...

Bottom line blijft dat die kerel een slechte dag had en dit op mij uitgewerkt heeft, welke agent gaat op die plaats in godsnaam iemand aanspreken omdat hij de straat oversteekt naast het zebrapad? Slechte dag of een uitslover... Waarschijnlijk beiden...
Het gezicht van zijn collega sprak in elk geval boekdelen, die was er niet graag bij, wou waarschijnlijk snel aan zijn broodje beginnen...

Toch wel een leuke job, tijdens de werkuren broodjes gaan halen, moet ik niet proberen...

Bedankt aan iedereen voor de feedback en goeie raad... 100 euro armer maar als ik het zo lees zou het een pak erger kunnen zijn als ik niet betaal...

Reclame

TommyG
Topic Starter
Berichten: 7

#19 , 18 jun 2012 17:06

Ik denk dat alles al is gezegd.

Laten we het gewoon houden op normvervaging, een gebrek aan respect voor gezag of anderen, een gebrek aan oorvegen tijdens de jeugd, een teken aan de wand voor onze falende maatschappij, enz.
Straffe uitspraken voor iemand die mij totaal niet kent. Zeker psychologie gestudeerd jij...
Aan het gebrek aan oorvijgen zal het zeker niet liggen. En mijn respect voor gezag is door dit voorval alleen maar gedaald...

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#20 , 18 jun 2012 21:32

uw frustraties van het krijgen van een boete is begrijpelijk.

maar hoe ge het ook draait of keert, bartvdv heeft wel gelijk.

neen, ge moet geen psychologie gestudeerd hebben om het gedrag van iemand te kunnen verklaren, de wegcode is er nu eenmaal (er is nog enorm veel ruimte voor verbetering).

de agent had u nog meer artikels ten laste kunnen leggen, zoals er is het opzettelijk hinderen van het doorgaand verkeer, het in gevaar brengen van andere weggebruikers, . . .

verder kijken dan alleen de 2 artikels die werden weerhouden is meestal de boodschap.

Vandebos
Berichten: 16087

#21 , 18 jun 2012 23:40

Correcte antwoorden zijn gegeven. TS posters laten afbekken mag hem dan hier geen boete opleveren, de thread wordt er wel door gesloten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”