Parkeren voor de gevel, hoe burenruzie vermijden

Vandebos
Berichten: 16087

Re: Parkeren voor de gevel, hoe burenruzie vermijden

#16 , 16 jun 2012 23:17

reciprociteit:

Wederkerigheid, wederzijds overeenkomstig handelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Berichten: 516

#17 , 18 jun 2012 10:49

De buurman rijdt met een transporter auto (renault) en heeft een eigenzaak waarbij hij de auto regelmatig moet laden en lossen.

Vorige week belde de buurvrouw aan en vroeg ons vriendelijk om niet meer met 2 auto's te parkeren. Haar man zet graag zijn camionette zo voor de deur, zodat hij recht op de zijdelingse schuifdeur van zijn wagen kan lopen als hij uit zijn garage loopt (via kleine deur). Het probleem is echter dat als wij met 2 auto's er staan, hij de achterdeuren niet meer kan openen.
Ik zei vriendelijk : mevrouw wij willen graag voor onze gevel parkeren. Misschien kan uw man 1 meter verder rijden, dan lijkt me het probleem opgelost.

Kreeg weinig respons, maar de volgende dag staat de wagen van één van de medewerkers 'toevallig' voor onze gevel, en wel zo dat er geen wagen meer voor of achter gaat. De wagen staat nu al 2 dagen (dag en nacht) zo geparkeerd.

3. Moeten wij nu echt buigen en dus inbinden ? Ik vind dat wij het recht hebben om voor onze gevel te staan (zeker als er boodschappen moeten uitgeladen worden.

thx
De buurman moet regelmatig laden en lossen. Als ik mijn buurman zijn werk kan verzachten, dan met alle plezier! Misschien kan hij later eens iets voor mij doen? Daar zijn buren toch voor?

Als ik het goed begrijp heeft hij 1 camionette? En u heeft 2 wagens? En u vraagt hem 1 meter verder te rijden waardoor hij meer afstand moet afleggen bij uit- en inladen... Misschien kunt u hem tegemoet komen en 1 van uw wagens 1 meter verder parkeren?

Er staat nu 1 wagen voor uw gevel zo dat er geen wagen voor of achter kan. Dan is er wel nog plaats voor uw garage? Dan heeft u nog altijd 3 mogelijkheden : in de garage, voor de garage of 1 meter verder...

Ik ben geen advocaat. Ik probeer mijn nood aan een advocaat ook te beperken. Ik woon in een doodlopende straat in het enige huis met voordeur. Aan de andere kant van de weg ligt de parking achter het huis van mijn buurman, de groenten- en fruitwinkel. Daar lossen en laden ze regelmatig. Ik kan ook parkeren naast zijn afsluiting. Ik doe dit echter alleen als ikzelf vanalles moet sleuren uit mijn auto, als ik van de winkel kom bv... Anders, parkeer ik mij een meter verder...

Groetjes

PS. Beter een goede buur dan een verre vriend!

eylis
Berichten: 8840

#18 , 18 jun 2012 11:13

neen! = wederkerigheid of wederzijdsheid ofte: gij kunt datgene aan mij doen wat ik aan u kan doen

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”