zonder hoge schoenen op motor

donatello
Topic Starter
Berichten: 7

zonder hoge schoenen op motor

#1 , 08 jun 2012 17:59

Hoi,

Ik heb vandaag een pv gekregen die ik al een tijdje verwachte.
Dus 23/05/12 tegengehouden omdat ik mijn hoge schoenen vergeten was. heel vriendelijk gebleven in de hoop dat het maar bij een waarschuwing zou blijven. Tenslotte had ik wel een motor jas en lange broek aan. maar niet dus.

dus nu heb ik vorige week iets gehoord dat boetes binnen de 15 dagen in de brievenbus moeten liggen.
overtreding is 23 mei gebeurd, brief is opgesteld op 31 mei, de envelop is afgestempeld op 7 juni en dus 8 juni in mijn brievenbus

maak ik een kans om onder die boete uit te komen?

Het is maar een wet die naar mijn mening enkel is om geld te verdienen en niks met veiligheid te maken heeft.
met een regenjasje, joggingsbroek en rubberen laarzen zou je wel in orde zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 08 jun 2012 18:09

Een PV verliest na 14 dagen zijn bijzondere bewijswaarde, maar het blijft nog steeds uw woord en tegen die van een agent, ik zou gewoon betalen.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 08 jun 2012 18:10

Om die reden neen.
Wet zegt binnen die periode verzonden worden aan overtreder.
Het Pv moet dus opgemaakt zijn EN overtreder moet geïdentificeerd zijn.
Het PV is een authentieke akte en de politieambtenaren zijn beëdigde personen.
Het enigste verschil is dat na die periode de bijzondere bewijswaarde niet meer van toepassing is.

Persoonlijk zou ik met dat argument niet afkomen...

Reclame

donatello
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 08 jun 2012 18:22

ok dan toch maar betalen
het argument "bij een motor-scooter zijn uw benen beter afgeschermd dan een motor" zal ook niet werken zeker

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 08 jun 2012 20:18

Eerst dacht ik dat je hoge hielen bedoelde. :lol:
Al eens iemand gezien die is gevallen met de moto, gekleed in shorts en op blote voeten, en daarmee een 20 tal meters over het asfalt is geschoven ? Als je dat had gezien zou je wel STEEDS een lederen broek en dikke hoge laarzen dragen, bijwijze zelfs al je in bad gaat.

donatello
Topic Starter
Berichten: 7

#6 , 08 jun 2012 21:50

op lage snelheid al gevallen (op een nat rondpunt auto die voor me inreed en eerste reactie was remmen)
maar toen had ik bottines aan die ik normaal gezien altijd daarop draag. maar toevallig die dag was ik gejaagd en vergeten van schoenen te wisselen.

Purple
Berichten: 246

#7 , 11 jun 2012 12:59

Eerst dacht ik dat je hoge hielen bedoelde. :lol:
Al eens iemand gezien die is gevallen met de moto, gekleed in shorts en op blote voeten, en daarmee een 20 tal meters over het asfalt is geschoven ? Als je dat had gezien zou je wel STEEDS een lederen broek en dikke hoge laarzen dragen, bijwijze zelfs al je in bad gaat.

Inderdaad,

Momenteel ligt de zus van een kameraad van mij in het ziekenhuis. (brandwondenafdeling)

Mij altijd voor gek verklaren dat ik bij warm weer in volledige outfit rij.
"Als ik op een boom knal, ben ik sowieso dood" was haar excuus.

Welnu, enkele weken geleden is ze onderuitgegaan in topje, minirok en teensletsten.

Schaaf/brandwonden tot en met en zeer lange herstelperiode in het zicht.


.........en de verzekering trekt zich natuurlijk terug voor deze kosten.


Mijn instructeur van vroeger zei altijd:

Van hier naar Spanje zal je niks tegenkomen.
Maar even snel snel naar de boekenwinkel achter de hoek en....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”