Boete voor te hard rijden.

Woutvn
Topic Starter
Berichten: 2

Boete voor te hard rijden.

#1 , 08 jun 2012 12:26

Goedemiddag,

Ik heb onlangs een boete gekregen op een plek waar ik 87 reed.
Dit is verminderd naar 80 en heb een boete van 250 euro gekregen, omdat je er maar 50 mag rijden
Maar als ik naar de plek rijd waar ik de boete heb gekregen staat er nergens dat je de bebouwde kom binnen rijd.
Je rijd 1 dorp uit waar ook een bord staat dat de bebouwde kom opheft, maar daarna kom je geen bord met bebouwde kom tegen totdat je het bord ziet dat je een bebouwde kom verlaat.
Ik heb het met een video opgenomen en 10 keer afgereden, op de weg waar ik reed staat geen bord dat je de bebouwde kom binnenrijd.
Wel staat er op een gegeven moment een bord waar je 30 km mag rijden maar dat word 100 m verder opgeheven en dan staat er een paar km verder een bord dat je de bebouwde kom uitrijdt.
Er staan ook geen borden dat je maar 50 ofzo mag rijden.
Als je via een andere weg dat dorp zou binnenrijden staat er wel een bord van bebouwde kom, maar de richting die ik heb gereden ontbreekt dat bord.

Kan ik deze boete aanvechten of gaat dat niet helpen?

Dankjewel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 08 jun 2012 12:49

Al betaald? dan is het te laat.
Indien niet akkoord zal u de zaak voor de rechter moeten laten komen.

Woutvn
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 08 jun 2012 13:15

Nee nog niet betaald.
Heb de boete net gekregen.
Maar als ik voor de rechter laat komen kun je dit dan winnen of heeft het geen nut?
Ik denk van wel maar wou weten of dit al vaker is gebeurd en wat er dan gebeurd is.

dankje voor je antwoord:)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 08 jun 2012 13:18

Op het antwoordformulier duidelijk omschrijven dat er GEEN begin bebouwde kom bord (zou) staan.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 08 jun 2012 16:36

link via google maps streetview zou (wederom) handig zijn :)

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 08 jun 2012 22:11

link via google maps streetview zou (wederom) handig zijn :)
Opgenomen video is misschien nog beter, omdat je anders via google de hele weg die hij volgde moet nakijken. TS weet mogelijks niet waar het bord bebouwde kom moet staan.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 26 jun 2012 19:29

Op het antwoordformulier duidelijk omschrijven dat er GEEN begin bebouwde kom bord (zou) staan.
Neen, neen, neen ...

Uw verdedigingsstrategie nooit weggeven op het inlichtingenformulier !
Dat wordt alleen maar tegen u gebruikt.
Dit is een ideaal bommetje om voor te leggen in de conclusies van je advocaat.
Op de zitting breng je dan de video mee waarop duidelijk te zien moet zijn dat er geen bord F1 / begin bebouwde kom staat , met iets om 'm op af te spelen.

De substituut zal nogal een kop trekken :lol:


Er zijn me meerdere gevallen bekend - waarvan 1 nog in de wegcode.be Vraagbaak - waar er na het terugsturen van het inlichtingenformulier of na vraag bijkomend onderzoek van parket de situatie ter plaatse plots aangepast werd aan de eerdere vaststellingen en dan een navolgend PV opgemaakt werd dat de situatie "in orde" was met het PV !
In het geval op wegcode lag het snoeisel dat het bord eerder aan het zicht onttrok zelfs nog bij op de foto. Zo dom zijn ze dan ook nog ...

Regelrechte valsheid in geschrifte, maar gezien het aantal veroordeelde politiemensen niets om nog van te verschieten.

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 28 jun 2012 12:30

Ja, klopt natuurlijk maar dan komt de zaak voor de rechtbank en ALS u dat bewijs NIET kan leveren ....

lohabra
Berichten: 1015

#9 , 28 jun 2012 13:47

Net daarom dat je er goed aan doet om bewijsmateriaal te verzamelen. En niet bij voorbaat teveel in je kaarten laten kijken.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”