art 5 + 70.2.1.1 E1

Julilah
Topic Starter
Berichten: 9

art 5 + 70.2.1.1 E1

#1 , 06 jun 2012 22:19

hallo,

Ik heb dus ook een boete gekregen van 50€.
art.5+ 70.2.1.1 E1.

Het feit is het volgende...
op de parkeermeter staat er : aan de kust is het enkel te betalen op weekend & feestdagen.

Hemelvaart (17mei) is een feestdag en dit viel op een donderdag...
18 mei is een gewone werkdag... dus aan de kust moet je niet betalen op werkdagen.

Ik heb die boete gekregen op de 18de mei om 16.25u.

Ik vraag me dan af wanneer de politie het weekend bekijken...
want de betekenis van weekend is : week·ein·de het; o -n, -s, week·end [wiekent] het; o -s, -en periode van vrijdagavond tot maandagmorgen
de betekenis van avond is :  avond de; m -en vallende duisternis; deel vd dag tussen 18.00 en 0.00 uur: ’s ~s in de avonduren

dus het uur waar de boete is uitgeschreven is op een gewone werkdag...

Wat moet ik daar mee doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 06 jun 2012 22:28

Het verkeersbord E1 wil zeggen dat U op die plaats niet mag parkeren. Niet gratis, niet betalend, niet op weekdagen, niet op feestdagen, niet tijdens het weekend.

Julilah
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 06 jun 2012 22:39

en twas nochtans een plaats voor te parkeren... er stond geen bord, daar is parking voorzien zelfs ! geen gele strepen op de de rand van het voetpad... geen lijnen op de grond ... enkel voor de parkeerplaats

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 06 jun 2012 22:47

Maar er stond een bord E1 en u stond na dat bord geparkeerd ... dus zie antwoord Lightning.
Tijdsgebonden parkeren is een retributie en kan idd beperkt zijn qua dagen.
Bord E1 is niet tijdgebonden maar kan wel een onderbord hebben zoals vb van 7 tot 17 uur

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 06 jun 2012 22:52

Zoals ik al in eerdere posts heb aangeraden, een link naar google maps streetview van de locatie (met korte omschrijving om aan te duiden waar u juist stond) is in zulke gevallen vaak zeer duidelijk.

Julilah
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 06 jun 2012 22:52

ik heb juist op google earth gekeken en er sta niet eens een bord !

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 06 jun 2012 22:55

Als u dan ook nog de link hier plaatst, kunnen de experts ook eens kijken...

Julilah
Topic Starter
Berichten: 9

#8 , 06 jun 2012 22:56

http://maps.google.be/maps?hl=nl&tab=wl" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is de link... ik stond daar waar de grote grijze auto staat

Franciscus
Berichten: 38602

#9 , 06 jun 2012 22:57

Tijdelijk bord misschien zijn maar 165cm hoog .... mag dus ook 20 meter ervoor niet geparkeerd worden.
Krijg alleen een overzicht van West-Europa :lol:
Laatst gewijzigd door Franciscus op 06 jun 2012 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Julilah
Topic Starter
Berichten: 9

#10 , 06 jun 2012 22:59

whoops sorry...

google... duinbergenlaan 117 knokke heist... earth ... beetje naar achteren tot het kruispuntje en daar stond ik waar de grijze auto staat

Turaki
Berichten: 6870

#11 , 06 jun 2012 23:03

http://maps.google.be/maps?hl=nl&tab=wl

dit is de link... ik stond daar waar de grote grijze auto staat
Uw link geeft gewoon uit op google maps, dus niet op de locatie waar u stond. Wat u moet doen om de link te kopiëren, is als u ingezoomd bent, op het kettinkje klikken naast het beeld (onder de zoekbalk, naast het printsymbool). Daar is dan de link die u moet hebben.

Julilah
Topic Starter
Berichten: 9

#12 , 06 jun 2012 23:09

http://maps.google.be/maps?q=Duinbergen ... j9ZiA4Uyjw" onclick="window.open(this.href);return false;


voila
waar die grote grijze auto sta... daar stond ik

Turaki
Berichten: 6870

#13 , 06 jun 2012 23:19

Op de site van de gemeente Knokke-Heist staat er voor de groene zone (waar u waarschijnlijk stond, volgens uw openingspost) dat er betalend parkeren is in de weekends, wettelijke feestdagen en schoolvakanties. 18 mei is schoolvakantie (hemelvaartvakantie), dus diende u wel te betalen.

Een overtreding van artikel 70.2.1.1 (E1) daarentegen zie ik niet, tenzij u toch voorbij het iets verder geplaatste bord stond, of er tijdelijke borden waren aangebracht.

Julilah
Topic Starter
Berichten: 9

#14 , 06 jun 2012 23:45

Ahzo... Veel wijzer geworde... Maar ze hebbe et verkeerde artikelnummer opgeschreve ?want het bord stond er zeker en vast nie ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”