Invullen aanrijdingsformulier.

liam123
Topic Starter
Berichten: 2

Invullen aanrijdingsformulier.

#1 , 02 jun 2012 12:54

Ik had een vraag omtrent het invullen van een aanrijdingsformulier waarbij de politie ook opgeroepen werd om een PV op te stellen.
Ik had gehoord dat het dan nog altijd het beste is om dat aanrijdingsformulier in te vullen om allerhande redenen, maar mag de politie ons hierbij ook assisteren als zij al een PV hebben opgesteld? Of is dit een zaak tussen mij en de tegenpartij waarin de politie niet kan tussenkomen?


mvg,

Liam.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 02 jun 2012 12:55

zijn er gewonden gevallen?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

liam123
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 02 jun 2012 12:57

Er was enkel schade aan de wagen.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 02 jun 2012 13:19

Politie mag helpen, maar teken niets waar u niet mee akkoord bent.

Persoonlijk vind ik dat hulp door de politie, aangezien de betrokkenen soms emotioneel zijn en het moeilijk hebben om dit te doen, zeer nuttig. Politie moet dit natuurlijk wel correct doen, en duidelijk neutraal blijven.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 02 jun 2012 13:40

U moet trouwens altijd het EAF invullen zelfs als de politie een PV opstelt.
Stel u dient geen verslag in bij uw verzekering. Parket seponeert de zaak.
U bent aan het wachten op een uitspraak en na een jaartje doet u navraag.
Dan gaan alle poppen aan het dansen ...want u hebt uw verzekering niet verwittigt binnen de contractuele tijd.

Purple
Berichten: 246

#6 , 04 jun 2012 12:06

Politie mag helpen, maar teken niets waar u niet mee akkoord bent.

Persoonlijk vind ik dat hulp door de politie, aangezien de betrokkenen soms emotioneel zijn en het moeilijk hebben om dit te doen, zeer nuttig. Politie moet dit natuurlijk wel correct doen, en duidelijk neutraal blijven.


Politie kan in zo een geval inderdaad een toegevoegde waarde zijn.
Ze hoeven daarom niets te doen, enkel hun aanwezigheid kan beide partijen rustig en eerlijk houden.

Had enkele jaren gelden ook een ongeval: volledig in mijn recht (voorrangsbaan en tegenpartij had mij aangereden)
Verschillende onafhankelijke getuigen, waaronder zelfs een advocaat die achter de tegenpartij reed.

Toch wouden de heren niet toegeven dat zij in fout waren, ik had de aanrijding uitgelokt en alle getuigen waren racisten.

Politie erbij en de heren veranderden van gedaante en alles werd eerlijk ingevuld :D
Politie heeft zelfs niet moeten assisteren bij het invullen, gewoon het zien aankomen van de combi was genoeg: "we regelen dat wel meneer, wij zoeken geen problemen"

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 04 jun 2012 13:18

Politie mag helpen, maar teken niets waar u niet mee akkoord bent.

Persoonlijk vind ik dat hulp door de politie, aangezien de betrokkenen soms emotioneel zijn en het moeilijk hebben om dit te doen, zeer nuttig. Politie moet dit natuurlijk wel correct doen, en duidelijk neutraal blijven.


Politie kan in zo een geval inderdaad een toegevoegde waarde zijn.
Ze hoeven daarom niets te doen, enkel hun aanwezigheid kan beide partijen rustig en eerlijk houden.

Had enkele jaren gelden ook een ongeval: volledig in mijn recht (voorrangsbaan en tegenpartij had mij aangereden)
Verschillende onafhankelijke getuigen, waaronder zelfs een advocaat die achter de tegenpartij reed.

Toch wouden de heren niet toegeven dat zij in fout waren, ik had de aanrijding uitgelokt en alle getuigen waren racisten.

Politie erbij en de heren veranderden van gedaante en alles werd eerlijk ingevuld :D
Politie heeft zelfs niet moeten assisteren bij het invullen, gewoon het zien aankomen van de combi was genoeg: "we regelen dat wel meneer, wij zoeken geen problemen"
Ga nooit in discussie bij een ongeval over wie wel of niet in zijn recht is (ook politie mag dit niet beoordelen).

Zelf ook ooit een licht ongeval gehad, waarbij de tegenpartij pertinent beweerde in zijn recht te zijn. Ook een aangifteformulier wilde hij niet invullen, omdat hij geen schade had. Zonder ook maar 1 keer te beweren dat ik in mijn recht was, erop gestaan om een formulier in te vullen. Het enige argument dat ik gebruikt heb, is dat als hij inderdaad in zijn recht is, dit geen gevolgen voor hem heeft. Uiteindelijk heb ik wel volledig gelijk gekregen van de verzekering, maar als ik in discussie had gegaan had ik daar veel langer moeten staan, eventueel zelfs de politie erbij moeten halen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 26 jun 2012 19:38

Politie kan in zo een geval inderdaad een toegevoegde waarde zijn.
Vul in 's hemelsnaam uw aanrijdingsformulier zelf in !

De kans dat de politie het volledig verknoeit is meer dan reëel, en zelfs vaak voorkomend volgens mijn verzekeringsbronnen.
De verzekeringsagent kan zijn klanten dan gaan uitleggen dat ze niet in fout waren ... tot ze hun door de politie foutief ingevuld EAF ondertekenden :!:

Fouten op een EAF kunnen nog rechtgezet worden als er andere zaken zijn zoals foto's waaruit duidelijk de fout op het EAF blijkt.
Is er zoiets niet, dan ben je goed gesjareld ...


Teken nooit een EAF als je er niet volledig mee eens bent - en in dat geval dien je de politie te vragen om de vaststellingen te komen doen, of later aangifte gaan doen bij de politie.
Zeker bij betwistingen : zorg voor foto's !

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”