rijden onder invloed met voorlopig rijbewijs

saintie
Topic Starter
Berichten: 2

rijden onder invloed met voorlopig rijbewijs

#1 , 26 mei 2012 15:02

Ik ben onlangs tegen gehouden geweest door de politie.
Heb 0.39mg/l geblazen, ik heb een voorlopig rijbewijs, maar het was tijdens de week(dus mocht wel rijden).
Ze hebben mijn rijbewijs voor 6u ingetrokken.

Ik heb al wat opgezocht maar ik vind nergens echt een antwoord.
Ik moet dus nog mijn praktijk doen en was van plan dat deze maand of volgende te doen.
Maar is dat nu wel de moeite in geval ze van oordeel zijn ik alles opnieuw moet doen.
Is er ook een kans op minnelijke schikking? Of kom ik zeker voor?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 26 mei 2012 17:33

http://wegcode.be/wetteksten/secties/we ... /460-t4hs5" onclick="window.open(this.href);return false;
Politie heeft uw RB al niet ingetrokken (OIRB) dat is al goed.
U hebt een copie van het PV (uw verklaring + resultaat) al meegekregen of ging men het opsturen?

Hou rekening met opdeciemen is nu X6 en bijdrage slachtoffer was 137,5 maar IS nu €150 zijn.

Alles zal afhangen van uw andere inbreuken/ herhalingen op uw strafblad

saintie
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 26 mei 2012 17:45

Ze gaan dit nog opsturen, eerste keer dat ik verkeersovertreding ben begaan.

Bedankt voor het snelle antwoord.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38595

#4 , 26 mei 2012 17:58

Was gisteren Wodca op de Singel in Antwerpen

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 26 jun 2012 19:54

Heb 0.39mg/l geblazen, ik heb een voorlopig rijbewijs
Goe bezig !

Artikel 34
§ 2. Met geldboete van 200 euro tot 2 000 euro, wordt gestraft :

1° hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, terwijl de ademanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,35 milligram per liter uitgeademde alveolaire lucht meet of de bloedanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,8 gram per liter bloed aangeeft;

Ik moet dus nog mijn praktijk doen en was van plan dat deze maand of volgende te doen.
Maar is dat nu wel de moeite in geval ze van oordeel zijn ik alles opnieuw moet doen.
Dat kan nog wel "even" (màànden) duren voor je gedagvaard wordt, en dan nog "even" (alweer màànden) voor de straf effectief uitgevoerd wordt.

Is er ook een kans op minnelijke schikking? Of kom ik zeker voor?
Mogelijk krijgt u een schikking van zo'n 400 euro, maar het kan net zo goed een dagvaarding worden indien het parket vindt dat u echt niet goed bezig bent .

Al iets van vernomen ?
Hoe langer het duurt, hoe slechter voor u ... en hoe meer kans op dagvaarding.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”