Parkeren naast onderbroken gele streep in eigen straat

hsml
Topic Starter
Berichten: 2

Parkeren naast onderbroken gele streep in eigen straat

#1 , 24 mei 2012 23:09

In onze straat is er een ocmw-gebouw en een schooltje, met als gevolg dat er veel mensen in onze straat parkeren.
Nu hebben ze er onlangs een sorteerstraatje gebouwd (minder parkeerplaatsen) en een onderbroken gele streep getrokken voor het schooltje (nog minder parkeerplaatsen).
In onze buurt parkeren we trouwens ook met een bewonerskaart.

Nu heb ik mijn auto, wegens plaatsgebrek, naast een onderbroken gele streep geparkeerd en heb daar nu een boete voor gekregen.
Waar moet ik anders parkeren als er geen plek is in de buurt?

Kan ik de boete tegenspreken?


Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 24 mei 2012 23:15

Nu heb ik mijn auto, wegens plaatsgebrek, naast een onderbroken gele streep geparkeerd en heb daar nu een boete voor gekregen.
Waar moet ik anders parkeren als er geen plek is in de buurt?
Niet daar. Gele onderbroken streep wil zeggen verboden te parkeren, en geen plek gaat geen excuus zijn waarmee u moet afkomen.

Lightning

#3 , 24 mei 2012 23:20

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
.....
10° op de rijbaan langs de gele onderbroken streep, bedoeld in artikel 75.1.2.°;
Op basis waarvan zou U de boete betwisten? De wegcode is hierin vrij duidelijk, U mocht daar niet parkeren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 24 mei 2012 23:45

Kan de gemeente daar niet beter een parkeerverbod tijdens werkuren of zo van maken?

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 24 mei 2012 23:54

Kan de gemeente daar niet beter een parkeerverbod tijdens werkuren of zo van maken?
Een gemeentearbeider met een pot gele verf is nu eenmaal veel goedkoper dan enkele verkeersborden...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”