te snel rijden bij werken op de autosnelweg

Gebruiker52
Topic Starter

te snel rijden bij werken op de autosnelweg

#1 , 08 mei 2012 15:34

hallo,

Jammergenoeg ben ik door onoplettenheid geflitst geweest bij het begin van werken op een autosnelweg , (daar normaal 120 maar nu max 70 per h door de werken)
ik heb nu een brief in de bus die zegt dat ik 101km/h reed ,dus 31 te snel
wat zijn de gevolgen nu voor mij? (is de 1ste maal dat ik een boete heb)

de regels daarrond vind ik niet duidelijk ..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
daboytommy
Berichten: 49

#2 , 08 mei 2012 15:42

u reed buiten de bebouwde kom en uw rijbewijs word bij meer dan 40kmu te snel ingevorderd, dus niet in dit geval. U zal een brief ter minnelikjke schikking krijgen. ik dacht dat deze 150€ was

Gebruiker52
Topic Starter

#3 , 08 mei 2012 15:44

gelukkig maar , ik dacht dat het erger ging zijn .
Dank je voor je snelle antwoord

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 08 mei 2012 15:44

Bekijk volgende site eens:
http://wegcode.be/boeteberekening

101 gecorrigeerd of gemeten?

Gebruiker52
Topic Starter

#5 , 08 mei 2012 18:17

dat weet ik nog niet (de brief ligt bij mn baas) morgen weet ik meer

Gebruiker52
Topic Starter

#6 , 08 mei 2012 18:18

en het is een lichte vrachtwagen waarmee ik rij tot3.5ton en ik denk dat 101 al gecorrigeerd is dus het komt aan op de km , reed ik ongecorrigeerd 107 is het ok (150euro) reed ik 108 ben ik de pineut

lohabra
Berichten: 1015

#7 , 10 mei 2012 17:46

en het is een lichte vrachtwagen waarmee ik rij tot 3.5ton en ik denk dat 101 al gecorrigeerd is dus het komt aan op de km , reed ik ongecorrigeerd 107 is het ok (150euro) reed ik 108 ben ik de pineut
Je voertuig heeft een MTM van 3,5 ton? Exact 3,5 ton? Hopelijk niet méér, want bij een MTM van meer dan 3,5 ton, mag je sowieso al geen 120 km/u rijden, doch slechts 90 :idea:

Wettelijke basis:
11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :

1° tot 120 km per uur :

a) op de autosnelwegen;
b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.

De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”