recidivisme alcohol na minnelijke schikking

jorre23041980
Topic Starter
Berichten: 1

recidivisme alcohol na minnelijke schikking

#1 , 01 mei 2012 13:54

beste,

Gisteren door onoplettendheid bij rood licht achteraan iemand ingereden. Gezien tegenpartij niet bereid was om via verzekeringspapieren te werken kwam de politie erbij. ik had gedronken met 0,47 alveolaire lucht (hoop dat ik correcte term gebruik). alle lichamelijke kenmerken waren (voor mij dan) positief ingevuld behalve lichte alcoholgeur. Verder had ik in september 2010 reeds een minnelijke schikking van intoxicatie betaald. dus we spreken hier waarschijnlijk van recidivisme. mijn vragen zijn nu:

* staat die minnelijke schikking op mn strafblad waardoor we hier zeker over recidivisme spreken?
* zo ja, wat kan de boete zijn
* wat zijn mogelijke precedenten van schuldvordering door verzekering

mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 01 mei 2012 22:41

http://wegcode.be/wetteksten/secties/we ... /460-t4hs5" onclick="window.open(this.href);return false;
dan tevens nog herhaling binnen de 3 jaar.
Is uw rijbewijs niet ingetrokken?

Kingfisher
Berichten: 483

#3 , 02 mei 2012 12:11

* staat die minnelijke schikking op mn strafblad waardoor we hier zeker over recidivisme spreken?
Nope, dat is het grote voordeel van een minnelijke. U bent nooit veroordeeld, dus u bevind zich niet in een staat van wettelijke herhaling.
* zo ja, wat kan de boete zijn
zie Franciscus zijn post
* wat zijn mogelijke precedenten van schuldvordering door verzekering
Als de verzekering kan aantonen dat uw intoxicatie (deels) een oorzaak is aan het ongeval, dan kan zij de gemaakte kosten terugvragen van u, tot een bepaald bedrag (iemand?). Normaal heb je recht op een advokaat via de rechtsbijstand, hier kunnen ze je vragen om zelf het ereloon van de advokaat te betalen, tot het vonnis duidelijk maakt dat dat de intoxicatie en het ongeval niets met elkaar te maken hebben.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38600

#4 , 02 mei 2012 12:35

Regres enkel is dronkenschap niet voor intoxicatie.
Minnelijke schikkingen zouden ondertussen blijkbaar wel (terug) worden bijgehouden

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”