15 minuten regel betalend parkeren?

gooris
Topic Starter
Berichten: 1

15 minuten regel betalend parkeren?

#1 , 28 apr 2012 14:31

beste,

stel volgende situatie: je parkeert de wagen in een betaalzone, merkt op dat je geen kleingeld hebt, en gaat in een winkel op zoek om briefjes te wisselen. 10 min later kom je terug, en ben je bekeurd.

Ik dacht dat er min 2 foto's getrokken moesten worden voor bewijs, met daartussen een tijdspanne van min 15min. Klopt dit, of is dit een urban legend?
Zoja, kan ik bij gebrek aan een 2e foto deze boete betwisten?

bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 28 apr 2012 14:40

Als je een parkeerticket moet nemen volstaat de vaststelling van de aangestelde persoon.
Zij stellen vast dat er GEEN parkeerticket ligt achter de voorruit en dat er evenmin een parkeerschijf is aangebracht.
Als je maar 10 minuten moet stilstaan / parkeren dan neem je toch gewoon een gratis ticket.
Er is een tekst te lezen meestal op de ticketpaal. Hangt natuurlijk af van de overheid die de retributie heeft ingesteld.
Dus geen ticket is betalen.
PS en neen ze moeten niet met twee zijn en evenmin witte handschoenen aanhebben.
PS PS het is geen boete maar het nakomen van een overeenkomst nl door daar op die wijze te parkeren ging U akkoord met de voorwaarden.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 apr 2012 16:29

Ik dacht dat er min 2 foto's getrokken moesten worden voor bewijs, met daartussen een tijdspanne van min 15min.
Ja, 2 foto's: 1 van de achterzijde van de wagen met nummerplaat, en 1 van de voorzijde met het dashbord om aan te tonen dat er GEEN tiket lag.
En als die mannen tussen de 2 foto's telkens 15 minuten zouden moeten wachten, zouden ze niet veel retributies uitschrijven per dag. :lol:

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 28 apr 2012 17:35

En neen, dat is geen schending van de privacy.
Ze nemen nu het gezegd wordt idd 2 foto's gewoon ter bijvoeging indien betwisting (bewijsvoering).

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”