Vraag omtrend verjaring schuldinvordering

jos456
Topic Starter
Berichten: 5

Vraag omtrend verjaring schuldinvordering

#1 , 27 apr 2012 14:03

Hallo ,

misschien kan iemand mij helpen. Ik heb midden 2011 een overschrijvingsformulier ontvangen in gewone brief voor een vonnis van december 2007. Het betrof toen een snelheidsovertreding die voor de rechter kwam (reed dik 90 waar je 50 mag bebouwde kom). Heb toen natuurlijk mooi mijn rijbewijs mogen afgeven want zelfs als je aantoond dat je de hele dag je auto nodig hebt voor het werk dat kan die rechter geen zak schelen.

Ik heb dat stuk papier niet betaalt want ik had juist geen 470 euro liggen , een paar maanden later komt er een herinnering (gewone brief) ook niet betaalt. Nu stuurt meneer de gerechtsdeurwaarder X uit leuven vorige maandag een brief waarin hij binne de 8 dagen dik 500euro op zijn rekening wil.

Mijn vraag is dus of die invordering niet verjaard is ondertussen ?

Bedankt en groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 27 apr 2012 14:23

Misschien de namen uit je vraag verwijderen....
En waarom zou de betaling niet mogen gevorderd worden???

jos456
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 27 apr 2012 14:28

dat is mijn vraag , moet ik dat 3,5 jaar na het vonnis nog betalen

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 27 apr 2012 14:47

Verjaringstermijn vonnis is 10 jaar, dus ja, u gaat nog moeten betalen.

jos456
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 27 apr 2012 14:59

gangsters allemaal , gelegaliseerde diefstal

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 27 apr 2012 15:02

gangsters allemaal , gelegaliseerde diefstal
Schande, je mag zelfs niet meer bijna de dubbel toegelaten snelheid halen zonder gestraft te worden. En niet betalen mag nu ook al niet meer. Waar gaat het toch naartoe in deze wereld?

jos456
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 27 apr 2012 15:18

moest iedereen gelijk voor de wet zijn dan had ik daar veel minder problemen mee en iemand honderden euros lichter maken voor niets heeft ook geen zin , op een verlaten landweg om 8u savonds staan flitsen omdat de handvol mensen daar dat gevraagd hebben kost mij jaren later 500 euro , ik zie daar het nut niet van

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 27 apr 2012 15:42

Iedereen die op die 'landweg' reed is, gelijk voor de wet, in overtreding genomen. Wat is het probleem?
Of u daar al of niet het nut niet van inziet...dat is uw zaak. U bent daarvoor dan ook veroordeeld.

Kingfisher
Berichten: 483

#9 , 27 apr 2012 15:59

Volhouden! Niet betalen! Zo zullen ze het tenminste leren om te stoppen van geld af te troggelen van mensen die af en toe eens willen doorrijden in de bebouwde kom. Ik zou zeker wachten met betalen tot er een klomp invorderingskosten bij komen, of tot de deurwaarder overgaat tot gewongen uitvoering via inbeslagname of de rechtbank de boete omzet in een gevangenisstraf.

jos456
Topic Starter
Berichten: 5

#10 , 27 apr 2012 16:37

gelijk voor de wet op nationaal niveau niet alleen die onnozele straat , de krant staat alle dagen vol van flikken en dergelijke die veel erger dingen doen en er straffeloos mee wegkomen omdat ze in het clubke van justitie zitten

een rechte baan van 3km met 2km velden en appelbomen en dan op de laatste 400mr begint de bebouwde kom met 7 huizen , waar staat meneer de flitser - vlak na de overgang verborgen achter hun garage op prive terrein

dat is wat ik noem een VALSTRIK, heeft niets met verkeersveiligheid te maken , toevallig heeft de toen bijna gepensioneerde inspecteur daar familie

Turaki
Berichten: 6870

#11 , 27 apr 2012 18:50

Dus ze stonden vlak na het bord dat aanduidde dat je vanaf dat bord maar 50 mag rijden? Smeerlappen! En dan nog verborgen, waar ben je nog veilig als je eens goed wil doorvlammen! Schande!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#12 , 30 apr 2012 10:28

Topic wat uitgekuist. Vraag lijkt me goed genoeg beantwoord :).

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”