Ik weiger te betalen

Turaki
Berichten: 6870

Re: Ik weiger te betalen

#16 , 01 mei 2012 17:42

Iets dergelijks is me enkele jaren geleden overkomen. Mijn auto werd weggesleept aan mijn werk. Men had "zogezegd" borden geplaatst om te verwittigen dat de schoonmaakploeg zou langskomen en dat auto's op die dag wegmoesten. Ik heb dergelijke borden echter niet gezien en ben er zeker van dat ze er ofwel niet stonden, ofwel door iemand zodanig aan de kant geschoven waren dat ze niet zichtbaar waren op een normale manier. Van de takelaar moest ik achteraf horen dat de schoonmaakploeg mij nog heeft zien aankomen maar heeft nagelaten even te roepen. Een buurtbewoonster heeft valselijk verklaard dat ik naar het bord heb staan kijken ... maar die deed dat vermoedelijk alleen maar uit wraak omdat door bezoekers van mijn werkplaats veel parkeerplaatsen van de bewoners worden ingenomen. Protest had geen zin. Ik heb nog een brief gestuurd naar de gemeente i.v.m. het asociale gedrag van de schoonmaakploeg (die hadden toch even kunnen roepen), maar ook dat leverde niets op.

Ik vrees dat u met uw rug tegen de muur staat.

Lenny
Irrelevant voor TS: bij u stonden de borden er al, TS zijn wagen stond er toen de borden geplaatst werden. U diende te betalen, TS niet.

En dat de schoonmaakploeg niets roept: als zij iedere keer elke chauffeur die zich niets aantrekt van de signalisatie, of niet goed oplet en deze niet ziet, moeten aanspreken, hebben ze bijna een extra iemand nodig hiervoor. Niet hun taak trouwens, u kan niemand verwijten dat u een fout gemaakt heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#17 , 01 mei 2012 22:16

Blijkbaar stond u er al VOOR de borden E3 op voet laten we zeggen.
Wel de gemeente zal dan moeten bewijzen DAT u er niet stond door de lijst te tonen.
Indien u getakeld werd terwijl u er al stond zijn de kosten voor de gemeente...
En dat zal ook de reden zijn dat u nooit een PV hebt gekregen.
Dat laatste kan U dan nagaan of laten nagaan bij de politie. Al diegene die in overtreding stonden EN (weg)getakeld werden hebben een PV gekregen wegens fout parkeren. Als uw wagen daar niet tussenzit dan werd U weggetakeld omdat je er al stond.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 15 mei 2012 11:20

Toch nog even terugkomen op dit item.
Er had vandaag een veegaktie plaats in de straat van mijn ouders.
Borden stonden er al van vrijdag; dat is 4 dagen vooraf.
Vandaag om 07.00 was politie terplaatse met 3 takelwagens, en binnen het half uur waren er een kleine 10 wagens weggesleept. De veegwerken begonnen rond 08.00 Hr, dus die mannen hadden de baan vrij.
Hierbij een aantal foto's van de sleepaktie.
Afbeelding
Afbeelding

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 25 mei 2012 19:20

Reeds minstens 4 weken vooraf wordt er in de media melding gemaakt in welke straten van Leuven er een "Veegaktie" zal plaatsvinden (met media bedoel ik diverse lokale publiciteitskrantjes, info Leuven en eveneens te vinden op de officiele site van de stad.
Enkel de reglementaire parkeerborden zijn rechtsgeldig, en moesten om te gelden voor de betrokkene geplaatst zijn VOOR hij er ging parkeren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 25 mei 2012 19:26

Hierbij een aantal foto's van de sleepaktie.
Afbeelding
Afbeelding
Hier ziet u dat er wagens weggesleept worden terwijl er links op de foto klaar en duidelijk een bord E9x staat dat ze op deze parking mogen parkeren !
Het gaat hier dus om een hoop onterechte takelingen ...

Rechts op de foto : een parkeerbord E1 of E3 dat in de verkeerde richting opgesteld staat, aangezien het hier duidelijk om een eenrichtingsstraat gaat.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 25 mei 2012 19:56

Hierbij een aantal foto's van de sleepaktie.
Afbeelding
Afbeelding
Hier ziet u dat er wagens weggesleept worden terwijl er links op de foto klaar en duidelijk een bord E9x staat dat ze op deze parking mogen parkeren !
Het gaat hier dus om een hoop onterechte takelingen ...

Rechts op de foto : een parkeerbord E1 of E3 dat in de verkeerde richting opgesteld staat, aangezien het hier duidelijk om een eenrichtingsstraat gaat.
Het is geen éénrichtingsstraat maar een doodlopende straat. Dus verkeer in beide richtingen.
De borden voor parkeerverbod stonden er van vrijdagnamiddag, terwijl de veegaktie op een disndag plaatsvond. Slechst één van de wagens stond er voor de boeden werden geplaatst. deze werd NIETY weggesleept, maar de bestuurder werd wel om 07.00 Hr uit zijn bed gebeld, en is in pyama zijn wagen komen verzetten.
Er staat inderdaad een bord E 9, maar is dacht niet dat het verplicht was alle borden in een straat af te dekken als er tijdelijk andere borden worden geplaatst.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 25 mei 2012 20:10

Het is geen éénrichtingsstraat maar een doodlopende straat. Dus verkeer in beide richtingen.
Dus in Leuven zetten ze voorsorteringspijlen "tegen de richting in" of wat ?
Er staat inderdaad een bord E 9, maar is dacht niet dat het verplicht was alle borden in een straat af te dekken als er tijdelijk andere borden worden geplaatst.
Neen, maar de konsekwentie daarvan is dan wel dat die niet-afgedekte borden wel degelijk blijven gelden !
Een eerder parkeerbord wordt opgeheven door een volgend.

Bovendien mogen op eenzelfde plaats geen verschillende parkeerborden aangebracht worden, uiteraard om verwarring te vermijden :


11.4. Gemeenschappelijke bepalingen betreffende de verkeersborden E1 tot E9h

4° Het is verboden op dezelfde plaats van elkaar verschillende verkeersborden van het type E1 tot (E9h) te plaatsen, ondermeer door ze op dezelfde steun naast elkaar of boven elkaar te plaatsen.

Turaki
Berichten: 6870

#23 , 26 mei 2012 09:29

Bijkomend is dat de opstelling van de E9 ook niet correct is: oftewel in de langsrichting van de weg met onderbord type zwarte pijl, oftewel aan elke parkeerplaats. In feite stond er maar 1 voertuig reglementair, en al de rest stond foutief op de berm. Gemeentes en parkeeraanduiding, bijna nooit een geslaagd huwelijk....

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#24 , 26 mei 2012 12:18

[]
Dus in Leuven zetten ze voorsorteringspijlen "tegen de richting in" of wat ?
Die voorsorteringspijlen stonden er al van VOOR de straat een doodlopende straat werd. Op het eind van de straat werden er nl Amsterdammertjes geplaatst op sluipverkeer tegen te gaan.
Volgende maand wordt het asfalt afgeschraapt en krijgt de straat een nieuw wegdek. Dan zullen die pijlen verdwijnen. Trouwens die pijlen zouden ook kunnen dienstig zijn voor de mensen met auto die in de straat zelf wonen. Die moeten er toch nog uit kunnen, en weten dank zij deze voorsorteerpijl naar waar ze kunnen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 26 jun 2012 19:13

Bijkomend is dat de opstelling van de E9 ook niet correct is: oftewel in de langsrichting van de weg met onderbord type zwarte pijl, oftewel aan elke parkeerplaats.
De E9 staat wettelijk correct geplaatst voor het signaleren van een ganse parking.

70.2.2.
2° In afwijking van de bepalingen onder 1° gelden de verkeersborden E9a tot E9d, die een parking aanduiden, alleen op deze parking.

Zij worden op de meest geschikte plaatsen aangebracht en worden niet aangevuld met witte borden met zwarte pijl.


Een E1 of E3 geldt op de rijbaan of de bermen ... maar is een parking nog een berm ?

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#26 , 26 jun 2012 21:47

Iets dergelijks is me enkele jaren geleden overkomen. Mijn auto werd weggesleept aan mijn werk. Men had "zogezegd" borden geplaatst om te verwittigen dat de schoonmaakploeg zou langskomen en dat auto's op die dag wegmoesten. Ik heb dergelijke borden echter niet gezien en ben er zeker van dat ze er ofwel niet stonden, ofwel door iemand zodanig aan de kant geschoven waren dat ze niet zichtbaar waren op een normale manier. Van de takelaar moest ik achteraf horen dat de schoonmaakploeg mij nog heeft zien aankomen maar heeft nagelaten even te roepen. Een buurtbewoonster heeft valselijk verklaard dat ik naar het bord heb staan kijken ... maar die deed dat vermoedelijk alleen maar uit wraak omdat door bezoekers van mijn werkplaats veel parkeerplaatsen van de bewoners worden ingenomen. Protest had geen zin. Ik heb nog een brief gestuurd naar de gemeente i.v.m. het asociale gedrag van de schoonmaakploeg (die hadden toch even kunnen roepen), maar ook dat leverde niets op.

Ik vrees dat u met uw rug tegen de muur staat.

Lenny
Irrelevant voor TS: bij u stonden de borden er al, TS zijn wagen stond er toen de borden geplaatst werden. U diende te betalen, TS niet.

En dat de schoonmaakploeg niets roept: als zij iedere keer elke chauffeur die zich niets aantrekt van de signalisatie, of niet goed oplet en deze niet ziet, moeten aanspreken, hebben ze bijna een extra iemand nodig hiervoor. Niet hun taak trouwens, u kan niemand verwijten dat u een fout gemaakt heeft.
Ze hadden minstens kunnen controleren of de borden er nog correct stonden. Dat was NIET het geval. Ze hebben dus auto's laten wegslepen terwijl de signalisatie niet goed zichtbaar was. Zowel zij als de takeldienst hebben fouten gemaakt. In uw reactie doet u alsof wagens nooit onterecht gesleept worden.

Elders op dit forum is nog een topic rond dit onderwerp gestart.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”